Limma akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PIRU
    Användare
    • februari 2007
    • 12

    #16
    Ursprungligen postat av MagArne
    Är det ett helglasakvarium utan aluminiumram du har?
    JA det stämmer bra det.

    Kommentar

    • Erik Österlund
      Användare
      • januari 2005
      • 3788

      #17
      Ursprungligen postat av PIRU
      Nu tar du ju ut i förskott att det ska vara repigt o fult så är inte fallet det har varit ett odlingskar så varken sand eller sten har varit i karet innan så det är repfritt.

      Sen fick jag hela akvariet grattis med bra filter, doppvärmare bänk och en lös BTN bakgrunt till det. Så om jag får betala 2000-2500:- det tar jag på en gång för ändå har jag tjänat på det.
      Du måste ha ätit många pepparkakor för att få allt det där! Bara att gratulera!

      Lägg ut en annons, någon i Örebro måste väl kunna limma akvarium tycker man, speciellt om du betalar för det!

      Kommentar

      • PIRU
        Användare
        • februari 2007
        • 12

        #18
        Ursprungligen postat av Erik Österlund
        Du måste ha ätit många pepparkakor för att få allt det där! Bara att gratulera!

        Lägg ut en annons, någon i Örebro måste väl kunna limma akvarium tycker man, speciellt om du betalar för det!
        Nja jag får nog hjälpa han längre fram som gentjänst.
        Men visst jag vill få det igång för det är snyggt själva bänken går o göra snyggare men ändå helt okej.

        Vad tror ni en Glasmästare tar o limma om det då?
        är det runt 2000-3000 eller?

        Kommentar

        • *Ulrica*
          Användare
          • januari 2007
          • 290

          #19
          Ursprungligen postat av Erik Österlund
          Lägg ut en annons, någon i Örebro måste väl kunna limma akvarium tycker man, speciellt om du betalar för det!
          Som sagt var, lägg först ut en annons under köp och sälj här på ciklid.se. Erbjud en summa och att personen slipper bli hängd vid eventuell framtida läcka. Någon borde nappa.

          Kommentar

          • PIRU
            Användare
            • februari 2007
            • 12

            #20
            Så satt jag på lunchen och kom på att en av mina kamrater är ju glasmästare.
            Så jag ringde han, och han ska komma o kolla karet i helgen och avgöra vilken åtgärd som ska göras. Ev skära ner det i helgen o limma om hela karet. Så nu är jag glad förhoppningsvis ska han inte ruinera mig heller

            Kommentar

            • PIRU
              Användare
              • februari 2007
              • 12

              #21
              Tänkte göra en liten uppfatering.

              Nu i helgen var glasmästarn/kompis hos mig och jobbade med akvariet.

              Han såg direkt vad som gått snett med karet. Bågge mittstagen hade släppt.Så han förklara vilket tryck det blir på glaset när dom är borta. så han skar bort hela topp ramen (ska göras ny fräsch) Sen skar han bort fronten o tog med sig det glaset hem för rengörning med nåt medel som tog bort silicon. så nästa vecka ska han o göra rent själva karet. Alla andra skarvar såg fina ut tyckte han så o ta ner hela karet tyckte han inte skulle behövas.

              Så nu är det på G iaf.

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #22
                Hälsa din kompis att han är en latmask
                att limma om dom få bitarna som är kvar kanske förlänger arbetet tjugo minuter
                men akvariet håller i tio år i stället för kanske i bästafall 1-2 år
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Perikles
                  Användare
                  • december 2005
                  • 658

                  #23
                  Håller med CF där, när du ändå är på gång så limma om hela rasket. Finns ingen mening med en bra fog och resten osäkra.
                  Nemo saltat sobrius, nisi forte insanit.
                  -Ingen dansar nykter, försåvitt han inte är vansinnig-
                  Cicero (106-43 f.kr)

                  Kommentar

                  • Thor
                    Användare
                    • januari 2007
                    • 106

                    #24
                    Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                    Hälsa din kompis att han är en latmask
                    att limma om dom få bitarna som är kvar kanske förlänger arbetet tjugo minuter
                    men akvariet håller i tio år i stället för kanske i bästafall 1-2 år

                    hmm e det bara jag som tycker att cf.akvarielagret verkar va smått sur i alla hans inlägg

                    om nu killens polare är en utbildad glasmästare o kanske har haft isär flera akvarium
                    skulle han då inte kunna fixa den lösa front silikonet som tydligen har ståt i båge i flera år

                    Kommentar

                    • cf.akvarielagret
                      Användare
                      • april 2002
                      • 5028

                      #25
                      Thor
                      hmm e det bara jag som tycker att cf.akvarielagret verkar va smått sur i alla hans inlägg

                      om nu killens polare är en utbildad glasmästare o kanske har haft isär flera akvarium
                      skulle han då inte kunna fixa den lösa front silikonet som tydligen har ståt i båge i flera år
                      ----------------------------------------------------------------------
                      jag sur verkligen inte möjligen trycker jag ovanligt hårt på tangenterna
                      Att vara glasmästare,
                      betyder inte automatiskt att man kan limma akvarium,
                      att man inte limmar om hela akvariet är oansvarigt som medför att han tar över ett tillverkningsansvar, och att hamna i den situationen när man är glasmästare tyder på okunnighet men vad vet jag han kanske är bra på fönster.
                      Det kanske är bra när vissa tror att jag är en surpuppa (man kan alltid hoppas på några färre vattenskador)
                      jag är Ateist
                      men Gud talade till mig
                      Gud är stor
                      jag frågade hur stor ? inget svar
                      han kanske behövde låna toaletten

                      Kommentar

                      • malawijanne
                        Banned
                        • november 2005
                        • 3217

                        #26
                        Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                        Thor
                        hmm e det bara jag som tycker att cf.akvarielagret verkar va smått sur i alla hans inlägg

                        om nu killens polare är en utbildad glasmästare o kanske har haft isär flera akvarium
                        skulle han då inte kunna fixa den lösa front silikonet som tydligen har ståt i båge i flera år
                        ----------------------------------------------------------------------
                        jag sur verkligen inte möjligen trycker jag ovanligt hårt på tangenterna
                        Att vara glasmästare,
                        betyder inte automatiskt att man kan limma akvarium,
                        att man inte limmar om hela akvariet är oansvarigt som medför att han tar över ett tillverkningsansvar, och att hamna i den situationen när man är glasmästare tyder på okunnighet men vad vet jag han kanske är bra på fönster.
                        Det kanske är bra när vissa tror att jag är en surpuppa (man kan alltid hoppas på några färre vattenskador)
                        ja jag är heller ingen glasmästare men jag håller med christer, men jag som amatör inom limning av akvarie, så tror jag att läckan kommer att komma i skarven mellan det nya och gamla silikonet.mvh janne

                        Kommentar

                        • cf.akvarielagret
                          Användare
                          • april 2002
                          • 5028

                          #27
                          Thor
                          hmm e det bara jag som tycker att cf.akvarielagret verkar va smått sur i alla hans inlägg
                          -----------------------------------------------------------------------
                          Hej
                          en sak som gör mig sur är folk som säger att jag är sur när jag inte är sur då men har blivit sur nu
                          tex folk som gnäller utan att ha en profil som säger typ inget
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

                          Kommentar

                          • PIRU
                            Användare
                            • februari 2007
                            • 12

                            #28
                            Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
                            Hälsa din kompis att han är en latmask
                            att limma om dom få bitarna som är kvar kanske förlänger arbetet tjugo minuter
                            men akvariet håller i tio år i stället för kanske i bästafall 1-2 år
                            Tyvärr så är det inte så lite jobb för det sitter BTN moduler på hela baksidan samt in på sidorna. Det tar ju ganska lång tid o tvätta alla ytor o få dom rena från silicon.

                            Sen är han rakt av ingen latmask det ska du ha klart för dig!
                            Men jag ska höra med han om han är villig o limma om alla skarvar.

                            Kommentar

                            Arbetssätt...