förbaskade innerfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fs7210
    Användare
    • juni 2004
    • 183

    förbaskade innerfilter

    igår köpte jag 4st Placidochromis phenochilus á 150kr. För övrigt en supersnygg fisk.
    Imorse när jag skulle kolla in dem fattades två. till min fasa satt de fast i insugen till innerfilteret. Den ena var stendöd, den andra var vid liv, men den kunde inte använda fenorna. jag får hoppas den piggnar till annars är det väl kniven som gäller... Tråkig söndag, skönt att vi har anja p.
    Hinder är det du ser när du tar bort ögonen från målet.
  • Gabbi
    Användare
    • april 2002
    • 897

    #2
    Det vanligaste är att fisken är sjuk eller hängig av andra orsaker, och sedan hamnar där när den tappar styrningen i vattnet och börjar följa med i strömmen som såklart går genom pumpen. Det är relativt ovanligt att friska, starka fiskar fastnar i en pump, om den inte är extremstark. Om pumpen har ett väldigt litet insug samtidigt som den är stark har jag dock sett det hända. Fisken fick som ett sugmärke och såg stött ut efter att ha blivit ivägsläppt.
    www.akvarielagret.se/akvarieboken

    Kommentar

    • Rasmus Pedersen
      Användare
      • september 2006
      • 304

      #3
      Fy vad trist!
      MVH

      Kommentar

      • tezz
        Användare
        • februari 2006
        • 1069

        #4
        Ursprungligen postat av Gabbi
        Det vanligaste är att fisken är sjuk eller hängig av andra orsaker, och sedan hamnar där när den tappar styrningen i vattnet och börjar följa med i strömmen som såklart går genom pumpen. Det är relativt ovanligt att friska, starka fiskar fastnar i en pump, om den inte är extremstark. Om pumpen har ett väldigt litet insug samtidigt som den är stark har jag dock sett det hända. Fisken fick som ett sugmärke och såg stött ut efter att ha blivit ivägsläppt.
        Fick alltid plocka ut yngel ur filtren då jag tidigare hade filter med plas huv över filter svampen

        Kommentar

        Arbetssätt...