Obefruktad rom?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ciklider
    Användare
    • januari 2006
    • 104

    Obefruktad rom?

    Hejsan!

    Har en liten fråga bara.. Har fyra caudopunctatus och för ca 4 dygn sedan så såg jag rom i den ena av caudopunctatus honans snäcka. Nu är romen borta vet inte om någon av våra andra fiskar har ätit upp den. Eller om romen har kläckts.. Fast skulle man inte ha sett några yngel nu i så fall? Kan det vara så att våran hona har lagt rom som inte blivit befruktad? Hur vanligt är det? Har aldrig haft lek med dessa tidigare...
  • ciklider
    Användare
    • januari 2006
    • 104

    #2
    Ingen som kan hjälpa mig?

    Kommentar

    • cichlids4fun
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 3111

      #3
      Avakta du några dagar till, det kan dröja upp till 10 dar innan ynglerna tittar fram, sen beror det ju lite på när de lekte oxå, ynglerna är sen riktigt pyttesmå så de kan vara svåra att se, nästan så apistoyngel känns större......men gör inga vattenbyten under tiden då caudosyngel är ganska känsliga för det många lekar går åt hlvete för att man gjort vattenbyte under tiden därför byter jag bara vatten var 14:e dag på caudos
      Mvh
      Peter

      don´t drink water-fish ..... in it!

      Kommentar

      • ciklider
        Användare
        • januari 2006
        • 104

        #4
        Tack så mycket för tipset!

        Blev tyvärr inga yngel denna gång.. Nu har honan grävt över snäckan igen... Fast jag tror som sagt inte att hon har lekt innan så jag får väll hoppas att det går bättre nästa gång.. För har dom lekt en gång så gör dom det nog igen hoppas jag..

        Kommentar

        Arbetssätt...