Aequidens rivulatus+Geophagus Orangehead Tapajos =Sant eller Död?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Crenicichla
    Användare
    • november 2006
    • 1055

    Aequidens rivulatus+Geophagus Orangehead Tapajos =Sant eller Död?

    Min fråga lyder helt enkelt om dessa 2 går ihop
    MVH

    Kristofer
  • Nicke SA
    NCS Medlem
    • januari 2007
    • 290

    #2
    Som det står i artbeskrivningen om rivulatus "Denna storvuxna ciklid kan uppträda aggressivt och tufft gentemot mindre och svagare fiskar". Om då tapajos red-head skulle vara större och rivulatus ung-djur skulle det kanske funka. Men det kanske inte håller i längden.
    Det finns både bättre och sämre kombinationer än denna. Det kan gå men det beror också på hur red-read och rivulatusarna är som individer.
    Mvh. Niklas
    Mina ciklider: Guianacara cf. owroewefi (Creek Margot), Guianacara stergiosi, Krobia xinguensis, Nanochromis parilus, Pelvicachromis silviae och Tahuantinsuyoa macantzatza.

    Kommentar

    • Leopoldi
      Användare
      • februari 2004
      • 1082

      #3
      Ta en lugnare aequidens eller en större geophagus. Eller ha båda i 3000liter.

      Kommentar

      • nicklas_wijkmark
        Användare
        • februari 2006
        • 46

        #4
        Ursprungligen postat av Leopoldi
        Ta en lugnare aequidens eller en större geophagus. Eller ha båda i 3000liter.
        Håller med. A. pulcher är klart snällare och dessum en finfin fisk som gärna leker. Ibland kan man dessutom hitta rätt stora exemplar till salu.

        /Nicklas
        www.wijkmark.com
        http://mostphotos.com/index.php?referenceid=2592

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          i mitt 720 har jag 9st jordätare, "altifrons" o ett guldsöms par på minst 20cm.de funkar hur bra som helst...

          Kommentar

          Arbetssätt...