skräckpsykos

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mighty mattis
    Användare
    • oktober 2006
    • 34

    skräckpsykos

    Jag har haft 1+3 alunocara huseri i ett par veckor. Dessa är livrädda, gömmer sig så fort jag närmar mig karet. Efter att ha tittat till dem igår upptäckte jag trådliknande avföring från en av honorna och det är väl med ganska stor sannolik soten, kan det vara något annat. Min fråga är givetvis vilka åtgärder som jag bör vidta för att få dem mindre rädda och pigga? Byta vatten, salta, stoppa i mer fisk möblera om medicinera etc?Om sjukdomar beror på stress så är nog skräckpsykos en stor faktor?

    Det bör nämnas att karet är på 180l och att alunocarorna går tillsammans med några anicistrus.

    vattenvärden.
    nitrit:0,3mg
    ph.ca 8
    Senast redigerad av mighty mattis; 06 februari 2007, 17:52.
  • drenner
    Användare
    • januari 2007
    • 272

    #2
    går troligtvis över snart
    160l malawi
    112l sällskapskar/CA:D
    24l yngelkar:D

    Kommentar

    • blackened
      Användare
      • januari 2005
      • 1042

      #3
      Paniken beror till 99% säkerhet på att dom inte har något sällskap i burken. Släng i ett gäng mbunas så ska du se att dom snart kommer fram och visar sig som vanligt.

      Kommentar

      • mighty mattis
        Användare
        • oktober 2006
        • 34

        #4
        Nu har jag dammsugit botten lite extra och saltat karet(1 tsk/50l) och släckt belysningen. Tanken var att de skulle få gå där själva, de är ju så fina men nu får det bli lite sällskap. Jag får helt enkelt bege mig till butiken och se om jag kan få några ps.acei eller lab.Perlmutt med mig hem. Fiskbudgeten för denna månaden är redan spräckt men jag kanske inte är den enda på forumet som kommer att övertraserat fiskkontot denna månad =).

        Kommentar

        Arbetssätt...