200l tangaynika - fiskar?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • JonasB
    Användare
    • januari 2007
    • 15

    200l tangaynika - fiskar?

    Har tänkt och starta ett 200l tangaynika kar och undrar lite om man kan kombinera Eretmodus cyanostictus "hästnosciklid" med Neolamprologus brevis? Hur många hästnosar kan man ha i ett 200l? Om det ens går? Och hur många brevisar kan man ha till dessa hästnosar i sådan fall? Så då var det tusen frågor på en gång!
  • ciklider
    Användare
    • januari 2006
    • 104

    #2
    Vi har två par hästnosar gående i ett 200 liters tillsammans med 4 caudopunctatus och 10 troffar och det går jättebra.. Har dock fullt med grottor och skrymslen och vrår så alla har gott om gömställen.. Ser inga problem att du skall kunna ha en grupp brevisar och hästnosar..

    Kommentar

    • ciklider
      Användare
      • januari 2006
      • 104

      #3
      För med Brevisar är det väll snäcklekare du menar??

      Kommentar

      • JonasB
        Användare
        • januari 2007
        • 15

        #4
        Jajamen!

        Ursprungligen postat av ciklider
        För med Brevisar är det väll snäcklekare du menar??
        Ja det stämmer bra det. Skönt och höra att du inte har några problem. Då får det nog till att bli några hästnosar. =)

        Strålande!

        Kommentar

        • ciklider
          Användare
          • januari 2006
          • 104

          #5
          Det tycker jag att du ska göra!! Riktigt roliga fiskar..

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #6
            Hade ett 20-tal unga Eretmodus med Meleagris (1+2) i ett 90 cm-kar. Under en natt var alla Hästnosar ihjälslagna. Karet var inrett med endast snäckskal.
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • JonasB
              Användare
              • januari 2007
              • 15

              #7
              Oj oj!

              Ursprungligen postat av ozric
              Hade ett 20-tal unga Eretmodus med Meleagris (1+2) i ett 90 cm-kar. Under en natt var alla Hästnosar ihjälslagna. Karet var inrett med endast snäckskal.
              Tanken var att jag ska väldigt mycket "grottor" och gömställen. Bygga rejält så de kan ta skydd! Men det lät inte roligt det där inte. Jag vet inte om jag ska ha så många heller. Jag får tänka på det alltså. Man vill ju inte att det ska gå åt skogen.

              Kommentar

              Arbetssätt...