Megaakvarium !!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • drd
    Användare
    • december 2004
    • 1112

    Megaakvarium !!!

    Snacka om att detta hade potentiella möjligheter till att bli ett fett diskuskar då !

    // drd

    Nu med ännu fler malar.......L046 igen

    Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
    Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500
  • choffe
    Användare
    • november 2005
    • 841

    #2
    hehe
    Christoffer Lundholm

    Kommentar

    • PatrikMalmo
      Användare
      • maj 2005
      • 4642

      #3
      Ursprungligen postat av drd
      Snacka om att detta hade potentiella möjligheter till att bli ett fett diskuskar då!
      Slöseri på ett sådant kar att köra discus i det... *s* Stoppa i någon firre som har potential att använda storleken i stället - tänk dig C. foai i ett sådant kar. 4-5 spelande hannar med sina bowers!! Ett fett stim Cyps på det så är det klart!! Mängder med revir i det fria vattnet!! Hade faktiskt inte behövts någon annan inredning än sanden heller...

      Hilsen,

      P
      Ingen fisk har läst böckerna.

      Kommentar

      • Hank
        Användare
        • april 2002
        • 1321

        #4
        Blir väl tyvärr som vanligt, ett gäng groteska C-A eller EN rastlös, utråkad och halvt hjärndöd revhaj......
        /#378 Hank
        Zoonen:
        http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

        NCS medlemsbilder:
        http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

        Kommentar

        • Wilhelm
          Användare
          • april 2002
          • 9122

          #5
          Ja det kostar ju "bara" €25.000:- och tillverkas av en koi Nisse, så det köps nog av en € miljonär och kommer väl att ha ett antal 100.000 kronors koi i burken.
          mvh Wilhelm

          "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


          www.linkopings-akvarieforening.net/
          Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
          www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

          Kommentar

          • Jarnis
            Användare
            • november 2005
            • 415

            #6
            Skapligt jobbigt om man behöver fånga upp en firre. Långrev eller trål kanske funkar...

            Liknar en sån balja som jänkarna använder i en reklamfilm där dom säljer typ "Magic Lure"-fiskedrag. Full med bass som jagar draget.
            Micke

            Kommentar

            • Wirre
              Användare
              • november 2006
              • 50

              #7
              Ja det lär då inte bli lätt att frakta det. Skulle slängt i SA ciklider och en massa coola malar.
              720 L SA/CA. 222 L barber/botior.

              Kommentar

              • Gäst

                #8
                Guppy-odling någon??!

                Kommentar

                • Wilhelm
                  Användare
                  • april 2002
                  • 9122

                  #9
                  Nja, inga guppys, men jag skulle nog vilja ha några sjöjungfrur i den bassängen.
                  mvh Wilhelm

                  "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


                  www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

                  Kommentar

                  • malplacerad
                    Användare
                    • maj 2005
                    • 877

                    #10
                    Ursprungligen postat av Jarnis
                    Skapligt jobbigt om man behöver fånga upp en firre. Långrev eller trål kanske funkar...

                    Liknar en sån balja som jänkarna använder i en reklamfilm där dom säljer typ "Magic Lure"-fiskedrag. Full med bass som jagar draget.
                    Då kan man ju träna på att jigga som sagt, själv skulle jag nog ha snäcklekare i baljan
                    ||||

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      #11
                      Oj! vilken härlig balja. I den där skulle man kunna dra opp härliga stora CA monster till full size och prakt, helt fantastiskt kar.

                      Mvh Jari

                      Kommentar

                      • Ola Svensson
                        Användare
                        • april 2002
                        • 14633

                        #12
                        Ursprungligen postat av sockerconny
                        Guppy-odling någon??!
                        Jag hade nog kort guppy el dyl. Jag har sett riktigt stora akvarier hemma hos folk dar de haft en massa sma fiskar som tetror som dragit runt i stim och fortplantat sig som attans trots att de gatt med fisk som kakar upp dem. Skulle misstanka att man maste over nagon kritisk massa for att fa ett gang som haller sig undan och producerar tillrackligt for att de inte ska do ut.
                        Med vänliga hälsningar

                        Ola

                        Kommentar

                        • olof
                          Användare
                          • april 2002
                          • 1823

                          #13
                          Hej!

                          Vilka vattenvolymer snackar du om då Ola. Över 1000 liter eller? Väldigt fräckt hur som helst!

                          Mvh

                          olof
                          http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

                          Kommentar

                          • Ola Svensson
                            Användare
                            • april 2002
                            • 14633

                            #14
                            Ursprungligen postat av olof
                            Hej!

                            Vilka vattenvolymer snackar du om då Ola. Över 1000 liter eller? Väldigt fräckt hur som helst!

                            Mvh

                            olof
                            Hmmmm. Far fundera lite.

                            Tex sa hade Sven Ake (RiP) ett akvarium pa 3x1.5x0.7 (tror jag, jag kanske overdriver lite). I det hade han tre pirajor (som lekte och betedde sig som centralamerikasnska ciklider i storsta allmanhet). Han hade aven en enorm mangd av kerritetror (som han var missnojd med eftersom att de inte var sa snygga) samt Puntius pradhani. (han hade aven en 1.5 meters krokodil som bodde pa toaletten, den var tydligen mest pa golvet pa golvet men hoppade tillbaka till akvariet nar nagon anvande den - sista gangen jag var hos Sven Ake sa bodde den i hans sovrum).

                            En annan person hade Gambusia i tusen liter tillsammans med Geophagus, fast de skulle kanske inte rora dem anda.

                            Jag har aven sett det i offentliga akvarier t ex en massa guppy i ytan + centralare.
                            Med vänliga hälsningar

                            Ola

                            Kommentar

                            • PatrikMalmo
                              Användare
                              • maj 2005
                              • 4642

                              #15
                              Ursprungligen postat av Ola Svensson
                              Jag hade nog kort guppy el dyl. Jag har sett riktigt stora akvarier hemma hos folk dar de haft en massa sma fiskar som tetror som dragit runt i stim och fortplantat sig som attans trots att de gatt med fisk som kakar upp dem. Skulle misstanka att man maste over nagon kritisk massa for att fa ett gang som haller sig undan och producerar tillrackligt for att de inte ska do ut.
                              Det där är en fräck grej. Har också sett sådant. Tror dels att de överlever för att det är såpass många, och dels för att de leker på ett ställe och sedan simmar vidare. I ett mindre kar hittar de snabbt sin egen rom. Skadar absolut inte att ha täta snår med växter lite varstans.

                              Men, men - jag hade i allafall kört Tanganyika i ett sådant stort kar. Kompletterar mitt tidigare fiskval med Tanganyikakillis och lite mer inredning (så att en del killiyngel överlever).

                              Hilsen,

                              P
                              Ingen fisk har läst böckerna.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...