Rasslande Fluwal 404

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • job
    Användare
    • december 2006
    • 30

    Rasslande Fluwal 404

    Har en 1 år gammal pump som sedan ett par månader rasslar ganska mycket, någon med liknande problem? Haft Eheim tidigare, har aldrig krånglat.
    På själva magneten som rotorbladen sitter på har bildats små knottror, vet att det går att köpa nytt men det känns inte som en kvalitetsprodukt jämfört med Eheim.
  • Redbullen
    Användare
    • februari 2005
    • 734

    #2
    Ursprungligen postat av job
    Har en 1 år gammal pump som sedan ett par månader rasslar ganska mycket, någon med liknande problem? Haft Eheim tidigare, har aldrig krånglat.
    På själva magneten som rotorbladen sitter på har bildats små knottror, vet att det går att köpa nytt men det känns inte som en kvalitetsprodukt jämfört med Eheim.
    Kolla eller byt ut keramikaxlen och bussningarna uppe och nere på axlen så ska de bli tyst, har haft liknande problem förut

    //Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Ursprungligen postat av job
      Har en 1 år gammal pump som sedan ett par månader rasslar ganska mycket, någon med liknande problem?
      Nope... kastat alla fluvalpumpar =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • Ante
        Användare
        • november 2002
        • 571

        #4
        om oljudet är ett problem så är jag rädd att deelay har enda lösningen, jag har inte hört ett Fluval filter som inte lever om....

        Kommentar

        • rent vatten
          Användare
          • november 2005
          • 530

          #5
          Min Fluval 205 är knäppt tyst.Så alla Fluval är nog inte dåliga.

          Kommentar

          • Sacrium
            Användare
            • november 2005
            • 353

            #6
            Mitt har varit tyst i dryga året så ni verkar få måndagsexemplaren

            Kommentar

            • job
              Användare
              • december 2006
              • 30

              #7
              Jag testar att köpa ny rotor med magnet, det håller väl ett år till åtminstone.

              Kommentar

              • B-mark
                Användare
                • oktober 2005
                • 95

                #8
                Med tanke på att Fluvalpumparna är betydligt billigare än motsvarande Eheimpump, kan de ändå ha sitt berättigande. Köp en ny Fluval när den gamla inte duger längre! Tänk på att rengöra inne i pumphuvudet, t ex med bomullstops, så att inte sand eller annan smuts ligger vid rotorn och nöter.
                / Stefan

                Kommentar

                • Mikael_S
                  Användare
                  • maj 2006
                  • 246

                  #9
                  Jag hade en Fluval 4+ innerfilter förrut men slängde den då det rasslade o lät konstigt och pumpflödet sjunk. Felet var att själva staven i pumphuvudet hade blivit böjd/sne så att den vita plasten på rotorn "svarvades" sönder. Det gick inte att böja tillbaks staven så att den var i centrum så det var inget att göra något åt. Bara att köpa ny pump.
                  Mvh Mikael Schöllin

                  Kommentar

                  Arbetssätt...