Vilken Cyprichromis

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne63
    NCS Medlem
    • augusti 2006
    • 157

    Vilken Cyprichromis

    Jag har idag ett 420 kar med N. Leleupi, J. Marlieri och Brevis. Där finns också ett par av Buescheri men de ser man inte så mycket av. Nu tänkte jag flytta antingen Malasa leptosomor eller Jumbo Tricolor till det karet.

    Det är ju en hel del tuff fisk i karet redan, åtminstone på pappret. Vare sig Leleupi eller Buescheri har visat sig speciellt aggresiva och Jullarna bråkar mest inom arten.

    Jag upplever mina Malasa leptosomor som väldigt tuffa i det karet de går nu, Jumbos ska tydligen vara ännu tuffare. Jag blir lite fundersam över om Jumbosar kanske blir för tuffa?

    Vilken av dessa två hade ni satsat på?
    Mvh Janne

    420, 110 , 620, 120 L SA
  • jonre723
    Användare
    • oktober 2004
    • 439

    #2
    Hur många har du tänkt dig?
    Och så är det.
    /J

    Kommentar

    • janne63
      NCS Medlem
      • augusti 2006
      • 157

      #3
      Har 10 vuxna Malasa + ett gäng yngel i olika storlekar. Jumbosar har jag 20 st. men de är bara c:a 6 cm. Malasa leptosomor är ju relativt lätta att hitta i butik så antalet uppåt är inget problem när det gäller dem. Tyckte för övrigt att 10 st. har varit lite, två hanar tog varsin halva av karet som revir och övriga tryckte.
      Mvh Janne

      420, 110 , 620, 120 L SA

      Kommentar

      • janne63
        NCS Medlem
        • augusti 2006
        • 157

        #4
        Tänkte bara uppdatera. Det funkade alldeles utmärkt med Malasa Leptosomor i min tank.

        Åtminstone än så länge ......
        Mvh Janne

        420, 110 , 620, 120 L SA

        Kommentar

        • PatrikMalmo
          Användare
          • maj 2005
          • 4642

          #5
          Mm, jag hade också valt dem - inte för att jag har en susning om den ena eller andra är mer aggro (på papperet verkar Tricoloren mest aggro) - men jag hade valt dem för att jag redan hade dem. Bra att det funkade!!

          Hilsen,

          P
          Ingen fisk har läst böckerna.

          Kommentar

          Arbetssätt...