underhylla på 480lalustäl.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wracker
    Användare
    • juni 2006
    • 295

    underhylla på 480lalustäl.

    Jag har lite planer på att bygga en trähylla till underdelen av ställningen på mitt 480.
    på trähyllan tänkte jag ha mina små kar för yngel å tuggande honor... det är tre stycken kar på vardera 20-25l. pallar underramen på ställningen detta?
    hoppas någon har större kännedom om alustälningar än mig
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Inga problem alls. Jag hade 2st 70-liters kar på "undervåningen" till ett 222-liters tidigare. Se till att ha en ganska styv skiva att ställa dem på bara.
    Tony Englund

    Kommentar

    • wracker
      Användare
      • juni 2006
      • 295

      #3
      Ursprungligen postat av Tony
      Inga problem alls. Jag hade 2st 70-liters kar på "undervåningen" till ett 222-liters tidigare. Se till att ha en ganska styv skiva att ställa dem på bara.
      har lite virke från en gammal "ljugabänk" som egentligen skulle blivit majbrasa. trät är helt fräscht och har stått i ett husvagnställt senaste året. det är två långa skivor som jag tänkte lägga med lite mellanrum på längden. då ställnningen bara är 35cm bred så tyckte jag att heltäckande verkar lite överdrift. måtten är 3cm tjockt å 17cm brett. det borde väl palla vikten?

      Kommentar

      • Cissi
        Användare
        • juni 2006
        • 357

        #4
        Det är samma tanke som jag har fast jag hade tänkt att ha två 160l under ett 720. Fast nu börjar jag ju fundera om det pallar. Tänkte iofs använda 40mm profiler. Vad är det för mått på vanliga ställningar?
        Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

        Kommentar

        • bmwpower
          Användare
          • december 2002
          • 1934

          #5
          aluprofilen är 25mm man kan ju göra ett extra ben där man ska ha akvarierna.

          Kommentar

          Arbetssätt...