If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Det här är rådasand 0,33. Jag har bytt vatten nu, och det ser aningen bättre ut. Håller för övrigt på att borra, såga och limma bakgrunder i småkaren. Lite knepigt om jag får säga det själv. *silikon överallt*
Vad är ciklidgrus?
Blästersand i finare förpackning eller
Nej, ciklidgrus är ett snyggare namn på kalciumkarbonat, ett grus bestående av just kalciumkarbonat. Krittvitt och skitsnyggt, men ett enlände att tvätta.
Nej, ciklidgrus är ett snyggare namn på kalciumkarbonat, ett grus bestående av just kalciumkarbonat. Krittvitt och skitsnyggt, men ett enlände att tvätta.
Det kostar en slant också till skillnad från rådasand som nästan är gratis.
Det kostar en slant också till skillnad från rådasand som nästan är gratis.
Jag tror att ciklidgrus, eller snarare kalciumkarbonaten, kunde vara nästan lika gratis om man vet vart man hittar det. Papperstillverkarna använder det som blekmedel i papper och köper ju detta tonvis på lastbil
Jag tror att ciklidgrus, eller snarare kalciumkarbonaten, kunde vara nästan lika gratis om man vet vart man hittar det. Papperstillverkarna använder det som blekmedel i papper och köper ju detta tonvis på lastbil
Behöver och behöver. Det är ingen nackdel att ha det, men det går att köra utan också. Sump som jag ser det tillför tre fördelar.
*Ökar vattenvolymen totalt.
*Ger mer plats för utrustning, refugium osv. (Även bra om man vill lägga till mer utrustning än vad man ursprungligen hade planerat)
*Får bort ytvattenskiktet via ytavrinningen.
Det är inget specifikt just för nanon. Det finns de som kör stora burkar utan sump också, även om jag personligen helst skulle köra med.
Kommentar