Troffetråden 2007 - del1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Falköping Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av tezz
    ja hade nog tatt denna i stället
    Jo Tezz jag har grubblat över den i en timma innan jag kunde somna igår kväll. Den är ju rätt lång typ 68cm o 15cm tjock så den skulle nog bli mer som om det stack upp en bit berg ur sanden.
    LN tack för tippset om sättet du förklarade där. det va ju super enkelt och man riskerar ju inget allvarligt med o göra så.
    Ringde nu o beställde en M iaf så hoppas det blir bra nu.
    Senast redigerad av Falköping Andreas; 27 September 2007, 11:37.

Lämna en kommentar:

• StefanL
    svarade
    Ursprungligen postat av LN
    Du behöver inte limma den i akvariet alls. Vänd den upponer fyll den med sand och limma dit en glasskiva se bara till att använda mycket silicon (bred fog).
    Plexi släpper efter ett tag så att jag hade tagit en 5mm glasskiva i stället.

Vips har du fått en flyttbar bottenstensmodul.
    Luften som finns i modulen (tillsammans med sanden) ställer inte till med problem? Man ska alltså inte borra små hål i denna modul?

Tror nästan att jag ska fixa en sådan till mitt kar...verkar ju perfa och enkelt att möblera om oxå.

Lämna en kommentar:

• LN
    svarade
    Ursprungligen postat av Falköping Andreas
    Jaha blir väl till o ringa herkules o beställa en F i morgon då. O grattis till leken maltandis.
    Du behöver inte limma den i akvariet alls. Vänd den upponer fyll den med sand och limma dit en glasskiva se bara till att använda mycket silicon (bred fog).
    Plexi släpper efter ett tag så att jag hade tagit en 5mm glasskiva i stället.

Vips har du fått en flyttbar bottenstensmodul.

Lämna en kommentar:

• tezz
    svarade
    Jaha blir väl till o ringa herkules o beställa en F i morgon då. O grattis till leken maltandis.
    ja hade nog tatt denna i stället

Lämna en kommentar:

• Cutekid
    svarade
    Ursprungligen postat av RobbanG
    En annan hane ca 10 cm i relativt blåttsken. Tycker personligen att de är snyggare med en blandning av blått och rött, då de blir firrarna blir mer lila.
    Snygga rackare! Ska bli kul att hämta mitt gäng på lördag.

Lämna en kommentar:

• Cutekid
    svarade
    Ursprungligen postat av aldo
    Hej.
    Satte ihop en ilangihona f1 med en Vf hane för två månader sedan.
    Dom går i ett 400l kar tillsammans med 12 st regnbåge Kambwimba ungfiskar.
    Idag när jag slängde i lite mat såg jag att honan har ägg och dom är tydligen inte klara ännu.

Funderar på när det är lämpligast att plocka över henne till ett spottkar.
    Det blir i varje fall ingen mer mat i det karet innan honan är flyttad.

Bifogar en nytagen bild med blixt.

Jimmy
    Jag hade inte kört Ilangisarna ihop med Kambwimban, korsningsrisken är för stor, även om de är ungdjur så kan det mycket väl vara Kambwimban som har lekt med Ilangihonan.

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av Robin
    Ska du tömma karet på vatten och limma i den menar du?
    Finns ju silikon som man kan limma med under vatten och är ofarligt för fisken. jag tänkte man kunde anv sådan kanske.

Lämna en kommentar:

• Robin
    svarade
    Ska du tömma karet på vatten och limma i den menar du?

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Om man lägger dit en sådan här till höger då på botten!?

såg föresten att hästnosarna hade lekt nu under tiden ja kolla på heroes.
    Så blir det mycket bättre, och stilistiskt som allt det andra, det är ju bara min åsikt och även solen har fläckar. jag har ju en sambo som sköter det där. Jag tycker firrarna är viktigast, har fått höra hemifrån att vi kommer att få ännu flera regnbågar. Alfahannen har fått till det med en till hona nu:-)

Lycka till!

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade
    Ursprungligen postat av maltandis
    Jag tycker det är skitsnyggt som det är utan blomma och hålsten, påminner lite om Jannes kar. Fast ditt é större :-)
    Keep up the good work!!
    Om man lägger dit en sådan här till höger då på botten!?

såg föresten att hästnosarna hade lekt nu under tiden ja kolla på heroes.

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Det var vad jag tyckte med... det passar inte alls ihop.... fasen vad svårt det ska va o få det perfekt som man vill ha det. Men mina hästnosar älskar den stenen så för tillfället så får den va kvar tills jag kommer på en bättre lösning.
    Jag tycker det är skitsnyggt som det är utan blomma och hålsten, påminner lite om Jannes kar. Fast ditt é större :-)
    Keep up the good work!!

Lämna en kommentar:

• Falköping Andreas
    svarade
    Det var vad jag tyckte med... det passar inte alls ihop.... fasen vad svårt det ska va o få det perfekt som man vill ha det. Men mina hästnosar älskar den stenen så för tillfället så får den va kvar tills jag kommer på en bättre lösning.

Lämna en kommentar:

• aldo
    svarade
    Hej.
    Satte ihop en ilangihona f1 med en Vf hane för två månader sedan.
    Dom går i ett 400l kar tillsammans med 12 st regnbåge Kambwimba ungfiskar.
    Idag när jag slängde i lite mat såg jag att honan har ägg och dom är tydligen inte klara ännu.

Funderar på när det är lämpligast att plocka över henne till ett spottkar.
    Det blir i varje fall ingen mer mat i det karet innan honan är flyttad.

Bifogar en nytagen bild med blixt.

Jimmy

Lämna en kommentar:

• maltandis
    svarade
    Är villig att hålla med Deelay, eller borra lite hål i modulerna så smälter nog den vita hålstenen in om du inte har det som ett projekt å väntar på att både modulerna och hålstenen blivit gröna och fina :-)

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...