Arbeta med Epotex

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-El
    Användare
    • augusti 2005
    • 255

    Arbeta med Epotex

    Bara en liten nyfiken fråga till er som jobbat med denna lack förut. Är det väldigt viktigt att man drar på lacken 2 gånger över alla moduler? Frågar då det ser ut som att lacken inte riktigt kommer räcka till och jag vill helst inte behöva göra ett uppehåll på flera dagar för att få hem mera. Sedan skall jag inte sticka under stolen med att frakten på 140 spänn inte heller tilltalar mig direkt mycket....
  • Jabbafet
    Användare
    • augusti 2003
    • 26

    #2
    En eller två gånger eller flera beror på om första gången täcker ordentligt och vad du har för underlag och till viss del vad du skall ha för fiskar som kan tänkas gnaga på modulerna. Hade du på rikligt och täckande första gången borde det räcka. Ett för tjockt lager tar lång tid att härda och blir vitt i vatten om det inte är genomhärdat. Kolla över modulerna och se att det täcker överallt i skrevor mm så blir det bra.
    Anders

    Kommentar

    • Kalle-El
      Användare
      • augusti 2005
      • 255

      #3
      Tack för tipsen. Tyckte nog jag gick över det noga, men några små missar kan man ju alltid ha gjort. Kommer inte vara mycket till malar i detta kar utan mest bara dvärgar och några diskusar.

      Dessutom kan man ju stryka på slå långt lacken räcker med ett andra lager. Det mesta lär nog kunna täckas in även med en andra strykning.

      Förövrigt väldigt dumt att det inte finns någon återförsäljare i västsverige på denna produkt.

      Kommentar

      • Tony
        Användare
        • april 2002
        • 4594

        #4
        Ursprungligen postat av Kalle-El
        Förövrigt väldigt dumt att det inte finns någon återförsäljare i västsverige på denna produkt.
        Om jag inte är alldeles ute och cyklar tror jag det finns en återförsäljare i Kungälv. Det är väl ganska västsverige
        Tony Englund

        Kommentar

        • Kalle-El
          Användare
          • augusti 2005
          • 255

          #5
          Har du möjligen någon kontaktinformation?

          Konstigt för jag frågade t o m när jag ringde upp till Skogås om det fanns någon återförsäljare i väst....

          Kommentar

          Arbetssätt...