Inbetalning av medlemsavgiften

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Gäst

    #46
    Ursprungligen postat av drd
    Hur går det förresten med utlottningen av en BTN som det skrevs om på lappen som låg i förra nummret av CB ?

    Skulle vara nån utlottning till dom som betalade 2007 års avgift innan dec 06 tog slut !
    Tyckte mig läsa i nån tråd att det var före den 31:a Januari som gällde?

    Kommentar

    • Mikael W
      NCS Medlem
      • augusti 2002
      • 8598

      #47
      Ursprungligen postat av KjellM
      Betalte min medlemskontingent på NOK 280 i en Norsk bank - det kostet 100 kroner i omkostninger å betale!!!
      Har dere vurdert å opprette en konto i en Norsk bank som man kan betale inn til (koster 1 krone).
      Er det forresten mange medlemmer fra Norge?
      Kjell Mykkeltvedt
      Hej
      Tack för frågorna. Numera är det billigt att betala direkt till kontot i Sverige. Du skall göra en EU-betalning (fungerar också från Norge). Se infon under http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716 , längst nere.

      Ja, det är rätt många, ca 70 förra året. Det får gärna bli ännu fler, förstås.
      mvh
      Mikael W
      (NCS-medlem sedan 1981)

      Kommentar

      • Mikael W
        NCS Medlem
        • augusti 2002
        • 8598

        #48
        Ursprungligen postat av sockerconny
        Tyckte mig läsa i nån tråd att det var före den 31:a Januari som gällde?
        Ja, det stämmer.
        mvh
        Mikael W
        (NCS-medlem sedan 1981)

        Kommentar

        • KjellM
          NCS Medlem
          • november 2006
          • 172

          #49
          "För betalningar från utlandet inom EU och Norden rekommenderar vi en så kallad EU-betalning, som är förmånligare. För att göra den behöver Du ange NCS kontonummer i IBAN-form, dvs SE95 9500 0099 6034 0698 1682, och SWIFT-(eller BIC)kod, dvs NDEASESS."

          Var dette jeg brukte ved betaling - likevel kroner 100 i omkostninger! Får ta det opp med min bank ved neste kontingentinnbetaling.
          Kjell M

          Kommentar

          • Mikael W
            NCS Medlem
            • augusti 2002
            • 8598

            #50
            Ursprungligen postat av KjellM
            "För betalningar från utlandet inom EU och Norden rekommenderar vi en så kallad EU-betalning, som är förmånligare. För att göra den behöver Du ange NCS kontonummer i IBAN-form, dvs SE95 9500 0099 6034 0698 1682, och SWIFT-(eller BIC)kod, dvs NDEASESS."

            Var dette jeg brukte ved betaling - likevel kroner 100 i omkostninger! Får ta det opp med min bank ved neste kontingentinnbetaling.
            Kjell M
            Ja, de skall inte ta sådana omkostnader. Be dem studera reglerna för EU-betalningar och returnera 100-lappen till Dig.
            mvh
            Mikael W
            (NCS-medlem sedan 1981)

            Kommentar

            • endymion

              #51
              Så nu har jag betalt...... hoppas det blir rätt i år.

              Kommentar

              • Johan
                Användare
                • augusti 2002
                • 3029

                #52
                betalt nu, skrev johan lindgren medlem 892 på fritext fältet, borde väl räcka?

                Kommentar

                • MagArne
                  Användare
                  • december 2006
                  • 263

                  #53
                  2007 blir mitt första år i NCS.
                  Får hoppas på att det blev rätt och att jag får mitt medlemmsnummer snart så jag kan börja bifioga bilder i trådarna.

                  mvh
                  Magnus Arnesson i Norrköping

                  Kommentar

                  • keno
                    Användare
                    • oktober 2006
                    • 119

                    #54
                    Jaha nu har jag också dragit mitt strå till stacken, första gången var 1985 ( undrar vad jag hadde för medl nr då? ) Har varit trogen medlem förutom något år runt -94 -95, rotade runt lite i hyllorna och hittade tidskriften Akvariet från -75 och fram till -87, även där fattades det några år -79 -81 vilket fick mig att fundera lite, -79 vart jag med körkort och hadde förmodligen inte tid till fiskar så mycket, sen lumpen. -94 -95 familj och pappa säjer väll det mesta, rena dagböckerna dom här tidskrifterna!
                    En liten kul notis, hittade också en prislista från 1985 från Akvariecentrum " fiskbilen " vadå fiskbilen? Jo man ringde till Kjell F och beställde fisk, sen körde han land och rike runt för att leverera! Praktisk va!

                    Kommentar

                    • lobbe
                      Användare
                      • november 2005
                      • 38

                      #55
                      Hallå ja nu har Torbjörn Magnusson medlemmsnummer 1741 betalt för andra året och jag ser i fram mot en härligt år med ciklidbladet.
                      diskustobbe

                      Kommentar

                      • Per B
                        Användare
                        • september 2005
                        • 1250

                        #56
                        Nu bli jag lite nervös! Är det meningen att man ska anmäla sig här? Jag trodde det räckte med att betala in pengarna och skriva vem inbetalningen avser på inbetalningskortet/meddelandet?
                        Senast redigerad av Per B; 30 januari 2007, 20:16.
                        mvh Per

                        Tanganyika och Västafrika i burkarna

                        Kommentar

                        • aquastyle
                          Användare
                          • december 2006
                          • 42

                          #57
                          Mmm.
                          Jag betalade för 2 veckor sedan o har inte fått ngn typ av bekräftelse.
                          Första gången jag är medlem på ca 20 år eller något, så jag minns ju inte hur det "brukar vara" heller...
                          http://www.akvarietorget.se

                          Kommentar

                          • palleh
                            Användare
                            • december 2006
                            • 704

                            #58
                            jag skickade in betalningen i början av november redan vet inte riktigt varför men..har inte fått nånting än iaf
                            http://picasaweb.google.com/palleph

                            Nya bilder laddas upp hela tiden


                            Mvh Patrik

                            Kampfisk!

                            Kommentar

                            • Crulle
                              Användare
                              • januari 2005
                              • 98

                              #59
                              Ursprungligen postat av palleh
                              jag skickade in betalningen i början av november redan vet inte riktigt varför men..har inte fått nånting än iaf
                              Betala min idag! Va hoppas man inte ska behöva vänta så länge. Trodde detta var en seriös klubb
                              Shoohoo

                              Kommentar

                              • Joakim Draktoft
                                NCS Medlem
                                • april 2002
                                • 7334

                                #60
                                Ursprungligen postat av Per Bjellert
                                Nu bli jag lite nervös! Är det meningen att man ska anmäla sig här? Jag trodde det räckte med att betala in pengarna och skriva vem inbetalningen avser på inbetalningskortet/meddelandet?
                                Det finns inget krav på att anmäla sig här, utan betalning som vanligt räcker gott.

                                I inlägg tidigare i denna tråd så finns lite info om arbetet med nyregistreringar medlemskap: http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...5&postcount=33

                                Medlemsansvarig kommer åter från sin semesterresa i slutet på denna vecka och då skall han ta och sammanställa inbetalningar, medlemsnummer och utskick av medlemskort.
                                Joakim Draktoft
                                f.d Webmaster Ciklid.se
                                ____________________________________________

                                Kommentar

                                Arbetssätt...