bilder på era tangayika/malawi akvarium bilder.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maltandis
    Användare
    • oktober 2003
    • 1567

    #61
    Ursprungligen postat av Markie
    Nu har jag stukat om lite.Fick en nytändning iom dom nya fiskarna.Ett fin julle par samt en calvus och en hästnos. När jag ändå höll på att tillföra fisk så åkte multis kolonin som jag har haft i en annan burk med av bara farten Lite mer sten samt några växter. Karet blev väldigt levande iom förändringarna och jag är mycket nöjd Hoppas nu bara att det inte ska bli någe skit med troffarna.
    Kul med Tanganyika sällskapskar, vi har ju gjort vårat stora till sällskapskar.
    40 T musanga, 18 T moliro, 4 J regani Kipili, 6 N Leleupi, 4 T vittatus och Aethiomastacembelus ellipsifer (tanganyikapilnäbb). Vi matar med räkmix och NLS. Vi har vräkt i ca 200-300kg sten (typ sådana som du har, fast även nåra större). Vi får väl stå ut med att stenarna inte är lika gröna som bakgrunden, men det är väl bara en tidsfråga, eller så håller troffarna dom rena.
    Senast redigerad av maltandis; 29 november 2009, 15:35. Anledning: Lägga till bild och korrigera uppgift om vikt på stenarna
    Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #62
      Grymmesnyggt Markie
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #63
        Ja gillar den looken mer o mer Maltandis, riktigt snyggt är det. Fräckt att se troffeyngel som kilar fram mellan stenarna.
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • Markie
          Användare
          • september 2008
          • 512

          #64
          Ursprungligen postat av maltandis
          Kul med Tanganyika sällskapskar, vi har ju gjort vårat stora till sällskapskar.
          40 T musanga, 18 T moliro, 4 J regani Kipili, 6 N Leleupi, 4 T vittatus och Aethiomastacembelus ellipsifer (tanganyikapilnäbb). Vi matar med räkmix och NLS. Vi har vräkt i ca 200-300kg sten (typ sådana som du har, fast även nåra större). Vi får väl stå ut med att stenarna inte är lika gröna som bakgrunden, men det är väl bara en tidsfråga, eller så håller troffarna dom rena.
          Oj oj ! Ser riktigt häftigt ut det där !Måste vart lite jobb med att hämta hem all sten Dax för ett besök snart igen så man får tillfälle att fota lite annat än sina egna firrar. Visst dom är fina men mer än 100 bilder på varje fisk behövs ju kanske inte

          Kommentar

          • maltandis
            Användare
            • oktober 2003
            • 1567

            #65
            Ursprungligen postat av Markie
            Oj oj ! Ser riktigt häftigt ut det där !Måste vart lite jobb med att hämta hem all sten Dax för ett besök snart igen så man får tillfälle att fota lite annat än sina egna firrar. Visst dom är fina men mer än 100 bilder på varje fisk behövs ju kanske inte
            Typ 70 troffar men nästan inga syns på bilden. Innan jag drog hemifrån för nattjobb slängde jag i lite NLS, då såg akvariet nästan lite litet ut när alla var framme och slogs om smulorna.. 960 liter är inte så stort, men det är rätt tungt nu. Du får titta över någon dag när du har tid i veckan. Jag slängde ut de flesta växterna för att få plats med mera sten.
            Jag la växterna i fiskpåsar, så om du kommer över i veckan kan du ju ta dom om du vill.

            Senast redigerad av maltandis; 30 november 2009, 00:38.
            Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

            Kommentar

            • doohan
              NCS Medlem
              • augusti 2004
              • 1607

              #66
              Den

              Ursprungligen postat av maltandis
              Typ 70 troffar men nästan inga syns på bilden. Innan jag drog hemifrån för nattjobb slängde jag i lite NLS, då såg akvariet nästan lite litet ut när alla var framme och slogs om smulorna.. 960 liter är inte så stort, men det är rätt tungt nu. Du får titta över någon dag när du har tid i veckan. Jag slängde ut de flesta växterna för att få plats med mera sten.
              Jag la växterna i fiskpåsar, så om du kommer över i veckan kan du ju ta dom om du vill.

              dominante moliro hannen som hänger vid den vänstra stora stenen ser väldigt fin ut (alla ser fina ut, men den hade slaget på rejält med rödfärgen). Antar att han är bossen, i allafall i den änden av akvariet

              Kommentar

              • Magnus m
                Användare
                • december 2008
                • 303

                #67
                En bild på mitt malawikar

                Petrochromis biten!

                Kommentar

                • HåE
                  Användare
                  • september 2007
                  • 1525

                  #68
                  Bilder på mitt nya 400 liters malawikar.
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                  Kommentar

                  • specmats
                    Användare
                    • december 2004
                    • 3060

                    #69
                    Ursprungligen postat av HåE
                    Bilder på mitt nya 400 liters malawikar.
                    snyggt! fint ljus
                    Tropheus Duboisi halembe, so
                    Melanochromis Auratus, vf
                    Synodontis Petricola, odlade

                    Akvarie-setup (Salt)

                    Kommentar

                    • maltandis
                      Användare
                      • oktober 2003
                      • 1567

                      #70
                      Ursprungligen postat av HåE
                      Bilder på mitt nya 400 liters malawikar.
                      Snyggt, det har du gjort riktigt bra, håller med Mats om ljuset. Ska du ha i mer fisk ?
                      Senast redigerad av maltandis; 30 november 2009, 21:06.
                      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

                      Kommentar

                      • HåE
                        Användare
                        • september 2007
                        • 1525

                        #71
                        Ursprungligen postat av maltandis
                        Snyggt, det har du gjort riktigt bra, håller med Mats om ljuset. Ska du ha i mer fisk ?
                        Jodå, jag har beställt en större grupp av demasoni av Mattias. Vill få in lite färg i karet.
                        När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                        Kommentar

                        • specmats
                          Användare
                          • december 2004
                          • 3060

                          #72
                          intressant att du testar demasoni,tänker mest att många har problem med arten, hur många blir det?
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

                          Akvarie-setup (Salt)

                          Kommentar

                          • HåE
                            Användare
                            • september 2007
                            • 1525

                            #73
                            Ursprungligen postat av specmats
                            intressant att du testar demasoni,tänker mest att många har problem med arten, hur många blir det?
                            Det blir 30 stycken som har vuxit upp tillsammans. Jag har en stor crabro hane som aldrig har tillåtit dom andra i karet att slåss.
                            När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                            Kommentar

                            • Markie
                              Användare
                              • september 2008
                              • 512

                              #74
                              Ursprungligen postat av HåE
                              Bilder på mitt nya 400 liters malawikar.
                              Kalasbalja det där ! vad använder du för spottar ?

                              Kommentar

                              • HåE
                                Användare
                                • september 2007
                                • 1525

                                #75
                                Ursprungligen postat av Markie
                                Kalasbalja det där ! vad använder du för spottar ?
                                Använder armaturer från k-rauta.
                                När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...