snett akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mikro
    Användare
    • november 2002
    • 666

    snett akvarium?

    Hejsan!

    Jag har äntligen fått mig ett större akvarium, och precis fyllt det med vatten och sand. Nu visade det sig att akvariebänken av lecablock blev lite högre på ena kortsidan, så när vattnet är uppe vid aluramen på ena kortsidan, så är vattennivån 1cm under ramen på andra kortsidan.

    Vad tror ni, spelar det någon roll för stabiliteten, eller kan jag låta det vara som det är? Akvariet är 125x50x50, så det är ju ingen jättelutning precis ...

    /Mikael
    /Mikael
  • Ante
    Användare
    • november 2002
    • 571

    #2
    vad du verkligen skla kolla upp är om golvet har satt sig efter att du fyllt på vatten.
    kolla också noga att burken inte har skruvat på sig om det är så att golvet har gett sig, då löper du stor risk att det spricker.

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • november 2002
      • 666

      #3
      hmm, hur gör man för att se ifall golvet sjunkit knappt en cm i ena ändan?

      /Mikael
      /Mikael

      Kommentar

      • mikro
        Användare
        • november 2002
        • 666

        #4
        Kollade lite snabbt med ett vattenpass, och hela golvet i hela lägenheten, även de andra rummen, lutar : ) Det finns gott om gamla fuskbyggen i Lund : )

        /Mikael
        /Mikael

        Kommentar

        • Ante
          Användare
          • november 2002
          • 571

          #5
          kolla om det blivit ett glapp mellan golvet och golvlisten just där akvariet står.

          Kommentar

          Arbetssätt...