Övriga bilder - ej fisk och akvarierelaterat foto - del 1

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dinajel
    Användare
    • November 2004
    • 569

    Här kommer tre bilder till.
    Daniel Andréasson

    Kommentar

    • Sullgucku
      Användare
      • September 2005
      • 89

      En liten blåmes

      Kommentar

      • Jonas.G
        Användare
        • January 2003
        • 29

        Katt med hatt
        Min zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=75746

        Kommentar

        • Robin
          Användare
          • January 2003
          • 4526

          När vi ändå är inne på djur.

          1. Tiger från Nalle Puh
          2. Killing
          Mvh
          Robin

          Kommentar

          • Laesk
            Användare
            • February 2004
            • 2447

            Ursprungligen postat av dinajel
            Det där ser ju riktigt grymt ut! Är själv sugen på att rama in och sätta upp lite egna foton på väggarna. Måste få fråga några frågor kring detta.

            - Framkallar du på vanligt fotopapper (eller så kallad "poster" på tex. crimson.se)? Blir "poster" lika bra som vanligt fotopapper (alltså typ samma fast större)? Är "poster" kanske samma sak som fotopapper, fast större?

            - Vad måste man ha för upplösning för att kunna framkalla typ 50x70 cm på fotopapper? Min 350D har "bara " 8 mpixel (c:a 2.300 x 3.500). Räcker det? Crimson.se säger att det blir "bra" (alltså 6 av 8. "Perfekt" är 8 av 8. Är "bra" tillräckligt bra?

            - Krävs det lägre upplösning för fotopapper än för canvas? Testade på nån sajt hur stort jag kunde få ut en 2.300 x 2.300 på canvas och där var 45 x 45 cm maxgränsen...

            Tack tack!

            Ja "poster" är typ samma fotopapper som vanliga! Bara de att dom delar upp de i "små bilder" å "stora bilder". Glöm inte å välj matt papper när du beställer! Grymt jobbigt med fönster som speglar sig i tavlor me blank yta.

            Tänk på att Crimsons skala på hur bra å dåligt en framkallning blir är ju ur proffsens syn.
            En naturbild som mina hdr-bilder hade räckt med en 6-mpixelkamera! Mina bilder är tagna med 8mpixel å 10mpixel, ändå har inte deras mätare visat fullt på hur bra de skulle bli, men jag är hur nöjd som helst!

            De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.

            Den över soffan har jag ramat in själv i en gammal ram jag köpte när jag va 12år eller nått. den är 132*103cm, å bilden 100*70 då.
            Lennart "Laesk" Axelsson
            http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

            With CANON you can!

            Kommentar

            • deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

              Ursprungligen postat av Robin
              När vi ändå är inne på djur.

              1. Tiger från Nalle Puh
              2. Killing
              Om tigerbilden inte hade haft det vita upp i vänstra hörnet tror jag den hade varit grymt snygg, inte för att den e ful nu. Kolla bakgrunden på vänstersida... så skulle det varit runt hela tigern, det ser ut som det var en annan tiger som skapade det mönstret bakom.

              Ursprungligen postat av Laesk
              De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.
              Går inte det att beställa från tyskland?=)


              Räv på en stubbe.
              Senast redigerad av deelay; 18 June 2007, 00:43.
              http://www.aquariumstockholm.se/

              Kommentar

              • Byttorp
                Användare
                • November 2003
                • 1585

                Ursprungligen postat av Laesk
                De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.

                Den över soffan har jag ramat in själv i en gammal ram jag köpte när jag va 12år eller nått. den är 132*103cm, å bilden 100*70 då.

                Jag har en kund som heter PR Ram och ligger i Borås, om intresse finns så kan jag be dom att ta fram lite prisuppgifter och göra ett erbjudande till NCS medlemmar på att antal ramar i olika storlekar eller i special mått också för den delen
                Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
                Ordförande GCG

                Kommentar

                • Laesk
                  Användare
                  • February 2004
                  • 2447

                  Ursprungligen postat av deelay
                  Går inte det att beställa från tyskland?=)
                  Haha ditt as


                  Byttorp... hmm jadu, de jobbiga blir nog frakten isåfall. Alla bor ju inte runt borås så dom kan hämta själva.
                  Å jag är bara intresserad av ramar i typ 120*95cm. Men visst, om intresse finns så!
                  Lennart "Laesk" Axelsson
                  http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=65261

                  With CANON you can!

                  Kommentar

                  • Robin
                    Användare
                    • January 2003
                    • 4526

                    Ursprungligen postat av deelay
                    Om tigerbilden inte hade haft det vita upp i vänstra hörnet tror jag den hade varit grymt snygg, inte för att den e ful nu. Kolla bakgrunden på vänstersida... så skulle det varit runt hela tigern, det ser ut som det var en annan tiger som skapade det mönstret bakom.

                    Man kan ju inte få allt.

                    Tyvärr är det inget flyttbart.
                    Senast redigerad av Robin; 18 June 2007, 08:48.
                    Mvh
                    Robin

                    Kommentar

                    • dinajel
                      Användare
                      • November 2004
                      • 569

                      Ursprungligen postat av Laesk
                      Ja "poster" är typ samma fotopapper som vanliga! Bara de att dom delar upp de i "små bilder" å "stora bilder". Glöm inte å välj matt papper när du beställer! Grymt jobbigt med fönster som speglar sig i tavlor me blank yta.
                      Matt papper, check! Tack för tipset. Brukar ta matt papper när jag framkallar, men då har det ju varit småbilder bara. Bra att veta att det är det som gäller till stora bilder också.

                      Tänk på att Crimsons skala på hur bra å dåligt en framkallning blir är ju ur proffsens syn.
                      En naturbild som mina hdr-bilder hade räckt med en 6-mpixelkamera! Mina bilder är tagna med 8mpixel å 10mpixel, ändå har inte deras mätare visat fullt på hur bra de skulle bli, men jag är hur nöjd som helst!
                      Skönt att höra! Då behöver man inte oroa sig för sånt iallafall.

                      De jag mest stör mig på är att stora riktiga ramar blir så galet dyrt. Inramningen av den över akvariet (115*95cm) gick på 1400kr + 190kr för kopian då till crimson. Å då va de en lokal tavelramsaffär som gjorde jobbet.
                      Jösses! Tur man har en konstnärlig och praktisk sambo som förhoppningsvis kan rama in själv till lite lägre pris.

                      Tack för bra info!
                      Daniel Andréasson

                      Kommentar

                      • cikliden_90
                        Användare
                        • March 2005
                        • 159

                        Var uppe tidigt/sent för att ta denna bild.
                        Tagen en stund innan soluppgången som skedde 03:23.
                        /Linus
                        http://www.fotosidan.se/member/view.htm?ID=96278

                        Kommentar

                        • Micke
                          Användare
                          • April 2002
                          • 9579

                          Ursprungligen postat av cikliden_90
                          Var uppe tidigt/sent för att ta denna bild.
                          Tagen en stund innan soluppgången som skedde 03:23.
                          Det tar sig, den bästa landskapsbilden du har visat upp här hittills . En bra placerad horisont och fina moln. Stenarna i förgrunden ger bilden djup. Bra jobbat!
                          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                          Kommentar

                          • Erik Österlund
                            Användare
                            • January 2005
                            • 3788

                            Ursprungligen postat av deelay
                            Räv på en stubbe.
                            Är det en skabbräv eller?

                            Kommentar

                            • Lutt
                              Användare
                              • October 2005
                              • 1919

                              Ursprungligen postat av Laesk
                              Haha ditt as


                              Byttorp... hmm jadu, de jobbiga blir nog frakten isåfall. Alla bor ju inte runt borås så dom kan hämta själva.
                              Å jag är bara intresserad av ramar i typ 120*95cm. Men visst, om intresse finns så!
                              Men så var inte så lipig Laesk iofs du har närmare till jönköping (3,5mil eller vad är det) och ca 6 mil till borås om man utgår från ulricehamn

                              Kommentar

                              • Pieter
                                Användare
                                • August 2004
                                • 251

                                Hejs!

                                köpte mig en mellanring som jag tänkte använda mig av tillsammans med min macro glugg
                                men å det e med ett stort MEN verkar ju som man måste köra med blixten för att det skall bli nått.

                                allt e annars så mörkt att det inte syns vad man har plåtat, å sedan en annan sak på min d80 så visar den konstiga "tecken" där F värderna skall stå
                                när jag använder mellanringen
                                vilket gör att jag inte kan zoma eller ändra på F värdena

                                prövade även med mina andra gluggar men med samma resultat
                                nja med min 50mm f/1.4d så blir det lite ljusare bilder men ej så att man hoppar av glädje.

                                någon av er som använder mellanringar?
                                era erfarenheter av dessa?



                                //Pieter

                                Kommentar

                                Arbetssätt...