Bullrig Rena XP4

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Micke M
    Användare
    • november 2006
    • 116

    Bullrig Rena XP4

    Köpte ett nytt RENA xp4, bl.a för att det skrivits i andra forum att det är så tyst och kanonkvalité etc. Kvalitétskänslan är väl bra. Men det låter för mycket! Jag tror att jag fått ur all luft nu men det låter ändå. Brummar och skrovlar lite.

    Är det en inkörningsgrej eller kan det vara nåt som är fel? Kopplade in det för drygt ett dygn sedan och det låter lika mycket nu. Plockade ur lite filtermaterial som jag misstänkte kunde strypa för mycket, med något bättre flöde som resultat, men samma ljudnivå.

    Vad tror ni? Kommer den tystna eller är det bara att beställa ett Eheim?
  • Zzzit
    Användare
    • januari 2006
    • 253

    #2
    Aquael! Sa det i förra tråden och säger det igen!
    Det är tyst, hög kvalitet, smarta lösningar, billigt och pumpar angiven mängd vatten! Men köp du ett eheim oxå!
    Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

    Kommentar

    • Micke M
      Användare
      • november 2006
      • 116

      #3
      Thats it, nu läcker skiten också! Har provat att tömmma det på nästan allt filtermaterial, bara mattorna som följde med ligger i. Det blev riktigt ordenlig fart på grejerna, men det låter fortfarande. Efter att ha lutat filtret lite fram och tillbaka och på så vis fått ut ytterligare lite luft (verkar alltid finnas liite liite till) så börjar det rinna ut vatten i en liten plastskarv i motordelen (toppen) istället. Å inte fan blev den tyst för det! Känns nästan lite skönt, nu har jag ju defenetivt anledning att reklamera den. Så imårn åker jag å byter å hoppas att de får hem en Eheim så fort som möjligt.

      Då börjar dilemmat igen, att välja vilken... Det står väl fortfarande mellan 2080pro 3, classic 2250 eller 2260. Känns som att jag börjar ytterligare en tråd nu eftersom rubrikerna i slutändan aldrig överensstämmer med vad jag vill ha svar på
      "Eheim 2260,2250 vs 2080pro 3, höjd och volym?"

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        tunze som anses vara toppkvalite låter en hel del i början och behöver köras in innan de blir tysta, kan ju vara samma sak med rena..
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        Arbetssätt...