Hjälp-Lekbeteende

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • metcrue
    Användare
    • december 2002
    • 36

    Hjälp-Lekbeteende

    Jag undrar hur ciklider leker? Des ciklider jag har är Golden, Demasoni, soulose och livingstonii.
    Jag köpte två livingstonii i går, då var båda ljusa med bruna fläckar, nu har den ena blivit blå och de simmar runt och beteer sig konstigt. Samma gäller demasonin, också konstigt beteende. Så om det är någon som vet hur dessa fiskar beter sig när det leker skulle det vara trevligt att veta, går runt och är orolig för att de är sjuka.
    Obs alla vatten prover är bra.

  • imported_n/a
    Användare
    • februari 2003
    • 27

    #2
    du det är smart om du kan kolla till at du borde ha med en bild! annars kan juh ingen hjälpa dig

    tja alla jag ska hjälpa er med frågor! fråga mig bara om hjälp jag svarar så fort jag bara kan då!
    Diskus fiskens naturliga miljö Amazonfloden ligger söder om ekvatorn och avvattnar ett större område... jag odlar juh discus i ett 88 liters akvarium och det ska juh vara helt omöjligt men det är det inte för mig !

    Kommentar

    • mikro
      Användare
      • november 2002
      • 666

      #3
      som jag förstått det leker de flesta malawi på samma sätt. Hanen uppvaktar honan genom att "skaka" eller "darra". De jagar även runt varandra i cirklar. Så småningom om släpper honan ut ägg som hon fångar upp i munnen. När hon ser äggfläcken på hanens analfena tror hon att det också är ett ägg, och när hon försöker ta det sprutar han ut mjölke som befruktar äggen i hennes mun. Hoppas jag fick det någorlunda rätt nu : )

      /Mikael
      /Mikael

      Kommentar

      Arbetssätt...