"C" cf. Octofaciatum " Rio Coatzacoalcos"

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • lutkeni
    Användare
    • oktober 2003
    • 78

    "C" cf. Octofaciatum " Rio Coatzacoalcos"

    Hej

    Undrar om någon vet hur man får tag på denna variant av Jack Dempsy!

    Den är otroligt vacker (mycket vackrare än den vanliga), men jag har aldrig sett den annat än i vissa ciklidböcker.

    Har tyärr inga länkar, har bara en bild på denna i boken Cichlids of North and Central America, Donald Onkel

    MVH
    Cristoffer
  • Håknil
    Användare
    • december 2005
    • 484

    #2
    Ursprungligen postat av lutkeni
    Hej

    Undrar om någon vet hur man får tag på denna variant av Jack Dempsy!

    Den är otroligt vacker (mycket vackrare än den vanliga), men jag har aldrig sett den annat än i vissa ciklidböcker.

    Har tyärr inga länkar, har bara en bild på denna i boken Cichlids of North and Central America, Donald Onkel

    MVH
    Cristoffer
    Hej

    Undrar om det är sk."Blue Dempsy" du menar.Den har jag bara sett
    hos Jeff Raps.

    Har dock läst nånstans att den är intagen till Sverige.

    Du får säkert besked via tråden.

    Mvh

    Håkan

    Kommentar

    • Sofus
      Användare
      • februari 2004
      • 190

      #3
      jag såg några små blue dempsey i gbg i höstas iaf...
      1m³ afrika i vardagsrummet!
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=164682
      http://www.akvarieforening.se/

      Kommentar

      • jinnarparen
        NCS Medlem
        • april 2002
        • 2670

        #4
        Det är inte blue dempsey, då denna mig veterligen, är en framodlad variant.
        Har själv ett ex av Donald Conkels bok men kan inte hitta just den variant som nämns.

        Däremot så hade jag inte tackat nej till den variant som enligt min bok finns i Belize river.
        En Jack Dempsey med röda kinder och röd buk. --Detta var dock utanför ämnet--
        Åter till CA

        Det är där jag hör hemma

        Kommentar

        • lutkeni
          Användare
          • oktober 2003
          • 78

          #5
          Ursprungligen postat av jinnarparen
          Det är inte blue dempsey, då denna mig veterligen, är en framodlad variant.
          Har själv ett ex av Donald Conkels bok men kan inte hitta just den variant som nämns.

          Däremot så hade jag inte tackat nej till den variant som enligt min bok finns i Belize river.
          En Jack Dempsey med röda kinder och röd buk. --Detta var dock utanför ämnet--

          Hej!

          Nej, precis, inte blue dempsy

          Utan "C" cf. Octofaciatum " Rio Coatzacoalcos". Finns mycket riktigt en bild på denna i Donald Conkels bok och i annan tidskrift beskrivs den som en eventuell underart/ egen art och denna kommer från Belize.
          Jag har en gång sett ett exemplar av denna i Tyskland. Den var till och med rödare under magen än vad den på bilden är! Dock hade ägaren bara en hona, men otroligt vacker!!!

          Kommentar

          Arbetssätt...