Georgia Aquarium i atlanta

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • weeelin
    Användare
    • maj 2004
    • 105

    Georgia Aquarium i atlanta

    Någon mer som har varit här?? Kan inte lägga ut min foton från i somras men kolla in dessa filmer om ni vill se världen största akvarium!!!



  • Redbullen
    Användare
    • februari 2005
    • 734

    #2
    Aldrig fel med en valhaj i karet

    //Peter
    http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

    Kommentar

    • Ricard Berndtson
      Användare
      • mars 2005
      • 10

      #3
      Jag var där i september i år. Det var en helt fantastisk upplevelse. Det påstås att det är världens största akvarium, jag vet inte om det stämmer men det är gigantiskt. Valhajarna var ju helt klart imponerand att se, men det första jag fick syn på var några kubikmeter med malawi soppa, sedan gick vi vidare in bland maler, arowanor och arapaimas... Som fisktokig blev man helt matt och smått förvirrad av alla intryck. Georgia Aquarium är ett ställe som jag varmt kan rekomendera om ni har vägarna förbi Atlanta.
      Man kanske skulle byta till SA?!

      Kommentar

      • Bright_Blue
        NCS Medlem
        • juni 2004
        • 1582

        #4
        Häftigt. Hur kan man hålla en valhaj i ett akvarium? Borde gå åt hyffsat mkt artemia.

        Mvh/ BB

        Kommentar

        • Joakim Draktoft
          NCS Medlem
          • april 2002
          • 7334

          #5
          2 personer som inom kort besökt samma ställe, ett av världens största offentliga akvarium.

          Varför inte passa på och göra en kortfattad redogörelse för besöket för Ciklidbladet, särskilt om ni också har tagit några kort. Är några år sedan nu, men ni kanske minns min liknande redogörelse från Shedd Aquarium i Chicago.
          Joakim Draktoft
          f.d Webmaster Ciklid.se
          ____________________________________________

          Kommentar

          • Kalle-Maja
            Användare
            • december 2004
            • 1324

            #6
            Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
            2 personer som inom kort besökt samma ställe, ett av världens största offentliga akvarium.

            Varför inte passa på och göra en kortfattad redogörelse för besöket för Ciklidbladet, särskilt om ni också har tagit några kort. Är några år sedan nu, men ni kanske minns min liknande redogörelse från Shedd Aquarium i Chicago.
            Ja jag minns den. Satt just och funderade på om det var samma ställe, men det var det då inte. Men visst weelin, skriv ihop nåt och fixa lite bilder. Det går och det är jättekul att läsa om såna där grejer.

            Kommentar

            • weeelin
              Användare
              • maj 2004
              • 105

              #7
              Ursprungligen postat av Kalle-Maja
              Ja jag minns den. Satt just och funderade på om det var samma ställe, men det var det då inte. Men visst weelin, skriv ihop nåt och fixa lite bilder. Det går och det är jättekul att läsa om såna där grejer.

              ja det skulle jag kunna göra... måste se till och bli medlem i ncs också

              Kommentar

              • Lundensis
                Användare
                • mars 2004
                • 2262

                #8
                Ursprungligen postat av weeelin
                Någon mer som har varit här?? Kan inte lägga ut min foton från i somras men kolla in dessa filmer om ni vill se världen största akvarium!!!



                http://www.youtube.com/watch?v=ZGdIP...elated&search=
                Imponerande baljor. Vill rekommendera Expo 98 i Lissabon om är där någongång.

                Kommentar

                • UffeS

                  #9
                  Inte vart på Atlanta Aquarium, men istället besökt Tennessee Aquarium i Chattanooga. Här ett filmklipp på dom mysiga sjöhästarna där:
                  Barbour's sea horses dance with their reflections at the Tennessee Aquarium in Chattanooga.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...