Doppvärmare/

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • februari 2005
    • 2753

    Doppvärmare/

    Hur gör ni som bygger egna filter bakom moduler och dylikt. Det jag funderar över är hur man kan ha doppvärmaren. Tänkte fylla mitt hålrum met klipta filterbitar, men vad händer om dom ligger an mot värmaren. Eller funkar det problemfritt så länge det finns vatten som kyler.
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    #2
    Vet inte hur du tänkt att placera din moduler, men om du t.ex har moduler på sidorutor så kan du sätta värmaren bakom. Vattnet lär kyla nog utan problem om du nu sätter en doppvärmare i modulen - brinna kan det ALDRIG börja göra iallafall...

    DD - lycka till
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • ICC
      Användare
      • maj 2006
      • 243

      #3
      Ursprungligen postat av tege
      Hur gör ni som bygger egna filter bakom moduler och dylikt. Det jag funderar över är hur man kan ha doppvärmaren. Tänkte fylla mitt hålrum met klipta filterbitar, men vad händer om dom ligger an mot värmaren. Eller funkar det problemfritt så länge det finns vatten som kyler.
      Se http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=52916

      Kommentar

      • malawi375
        Användare
        • april 2006
        • 209

        #4
        Brukar väl stå i bruksanvisningen att inget får ligga an mot värmaren, inte för att det är nån brandrisk utan för att värmaren tar skada av det, överhettad inuti kanske och inte håller så länge?

        Kommentar

        • tege
          Användare
          • februari 2005
          • 2753

          #5
          Ursprungligen postat av deathdealer
          Vet inte hur du tänkt att placera din moduler, men om du t.ex har moduler på sidorutor så kan du sätta värmaren bakom. Vattnet lär kyla nog utan problem om du nu sätter en doppvärmare i modulen - brinna kan det ALDRIG börja göra iallafall...

          DD - lycka till
          Du verkar ju vara en kul typ du!!!
          Spelar det någon roll vart jag sätter modulerna? sidoruta, bakruta, du kanske har dina på frontglaset?
          Om jag sätter värmaren utanför modulen är det då risk att det börjar brinna????

          Skämt åsido, frågan är väl vad som händer när värmaren ligger an mot filterbitarna, smälter dom eller blir dom förstörda på något vis? finns det något smart att sätta in typ en tub med tillräckliga hål för att vattnet ska cirkulera samtidigt som filterbitarna hålls på avstånd från själva värmaren?????????

          Är glaset till värmaren helt finns det väl alltid en risk att den brinner sönder?
          https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

          Kommentar

          • deathdealer
            Användare
            • augusti 2004
            • 1639

            #6
            Vattnet i karet "kyler", och nej det blir inte så vart så att filtermediat smälter!
            Om du inte vill SE doppvärmaren så kan du dölja denna "bakom" en modul (inte i )

            Cirkualtionen får du av (jag antar att du ska ha ett cirkualtionsfilet i modulen), men det enda du ska se till är att det kommer in tillräckligt med vatten i modulen dvs så att inte vattennivån sjunker för att cirkulationsfiltret är för kraftigt!

            DD
            "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
            "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

            Kommentar

            Arbetssätt...