Mine Amerikanere

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Motaguensis
    Användare
    • juni 2003
    • 250

    Mine Amerikanere

    Hei

    Nå er det en stund siden sist jeg skrev her, på grunn av liten tid til akvariene de siste to årene.
    Men for to dager siden blei akvariene endelig fylt opp med litt ny fisk ( 3 VF Festae ), siden mange av de artene jeg hadde før har blitt solgt eller død. Arten jeg savner er nok motaguense, hannen og hunnen lekte, så virket det som hannen ble syk, og dagen etterpå døde den desverre.

    Nå får tiden har jeg et 900L, 2 325L, 530L (står tomt) og et 128L (står tomt)

    900L:
    F1 Parachromis Friedrichsthalii par med yngel
    hannen 28-30cm og hunnen 20cm

    1 Tomocichla tuba 12cm

    1 Gibbiceps 40cm


    325L:
    2 VF Festae hanner 14 og 20cm
    1 VF Festae hunn 14-15cm

    3 Ancistrus
    2 hanner 10 og 13,5 cm
    1 hunne 9cm

    Kom for to dager siden, og er fornøyd me å ha Festae igjen, siden en VF hunne jeg hadde på 24cm, nettop ble drept av Friedrichsthalii paret når de ynglet.
    Jeg må nok flytte den lille hannen snart, for det virker som den store hannen og hunnen går utrolig godt sammen, og dette ender nok med yngel snart. Disse tre var utrolig vakre, spesielt hunnen og den største hannen.


    325L:
    Paratheraps fenestratus hanne 30+cm
    Parachromis motaguense hunne 22cm

    Her er det en del problemer, motaguense hunnen har mange gjemmesteder, for hun er for liten til å ta opp kampen med fenestratus hannen, men det går fint, men liker ikke at hun må gjemme seg en del, så hun må flyttes snart.
    Fenestratus hannen hater alt levende, og angriper også meg.

    Som dere ser har jeg ikke så mye fisk som jeg engang hadde, og ikke så mange akvarier oppe. Men dette kommer nok seinere igjen. De to på øverste på min ønskeliste er nok dovii og fenestratus. Mine dovii gikk veldig fort av med døden på grunn av et ynglende motaguese par når jeg var på ferie, dette er et par år siden.
    Preben
  • jarinen
    Användare
    • april 2003
    • 1888

    #2
    Kul att du kommit igång igen med akvarierna och även skrivandet på forumet!

    Ser att du har Tuba, sen jag såg nicaragua DVDn så är jag lite såld på den, riktigt snygg ciklid som jag någon gång skulle vilja försöka hålla.

    Mvh Jari

    Kommentar

    • Motaguensis
      Användare
      • juni 2003
      • 250

      #3
      I dag kom jeg hjem fra jobb, og fant ut at Festae hunnen og hannen hadde lagt ca 200 egg på en stein i akvariet, skal flytte den andre festae hannen nå, så de ikke tar livet av den når jeg er borte i helgen. Hannen har vokst seg litt større siden sist, 21-22cm og hunnen 15cm.
      De fineste festaene jeg har hatt noengang og sett, så ska prøve å få tatt et bilde av dem, hannen begynner allerede å få en kraftig hump på hodet.. Får se hvordan dette går siden det er første gang de leker, har hatt lek på Festae før men.
      Preben

      Kommentar

      • JockeB
        Användare
        • maj 2004
        • 2964

        #4
        Ursprungligen postat av Motaguensis
        I dag kom jeg hjem fra jobb, og fant ut at Festae hunnen og hannen hadde lagt ca 200 egg på en stein i akvariet, skal flytte den andre festae hannen nå, så de ikke tar livet av den når jeg er borte i helgen. Hannen har vokst seg litt større siden sist, 21-22cm og hunnen 15cm.
        De fineste festaene jeg har hatt noengang og sett, så ska prøve å få tatt et bilde av dem, hannen begynner allerede å få en kraftig hump på hodet.. Får se hvordan dette går siden det er første gang de leker, har hatt lek på Festae før men.
        Grattis! Du måste visa bilder....
        Mvh Jocke
        Centralamerikanska Ciklider!

        Kommentar

        • Motaguensis
          Användare
          • juni 2003
          • 250

          #5
          skal prøve å få lånt et kamera. Nå er det 200-300 frittsvømmende yngel her, og Freddiene planlegger yngel igjen.
          Preben

          Kommentar

          Arbetssätt...