Guldsöm med hål i

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • salo
    Användare
    • april 2002
    • 314

    Guldsöm med hål i

    Fick ett akvarium av en kompis och då följde det med några fiskar, bla en rejäl Guldsömhanne, han är säkert 20cm med en ordentlig puckel. Riktigt fin om det inte vore för att han har ett stor hål i sidan som går djupt och ser riktigt fult ut. Dock så äter han bra och han verkar inte lida av det, har bra färger osv. Det ska tydligen vara en gammal krigsskada då det fanns en hanne till tidigare i karet.

    Har även mindre "hål" fram på huvudet. Hålet i sidan har tydligen funnit under en längre tid enligt förra ägaren. Finns det någon möjlighet att det ska kunna läka? Medicin, annan behanddling?
    540 (180x60x50) under uppbyggnad
    30L Nano under planering
    Drömmer om ett Nanorev
  • Johan
    Användare
    • augusti 2002
    • 3029

    #2
    min stora hane som jag hade fick oxå stort hål i huvet, det gick aldrig över, det blev värre så till slut fick jag avliva honom.

    Kommentar

    • wofflan
      NCS Medlem
      • september 2003
      • 660

      #3


      kolla i den här tråden, låter som att det skulle kunna vara "hål-i-huvudet sjukan"
      Mvh Fredrik

      Kommentar

      • salo
        Användare
        • april 2002
        • 314

        #4
        Jo det kan säkert vara så att det kan vara någon form av hål-i-huvudetsjuka, såret på kroppen är en skada, det råder det inga tvivel om. Ska kolla in lite olika mediciner och se om det blir någon ändring.
        540 (180x60x50) under uppbyggnad
        30L Nano under planering
        Drömmer om ett Nanorev

        Kommentar

        Arbetssätt...