rötter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • browncamel

    rötter

    hej köpte en rot för ett tag sen men tänkte inte på något så enkelt att den flyter... Hur får man den att sjunka?
  • JockeB
    Användare
    • maj 2004
    • 2964

    #2
    Hej och välkommen till forumet!

    Det du kan göra är att du lägger någon/några stenar på så länge den flyter, men se då till att det inte kan välta in i glaset eller att fiskar inte kan gräva under så det välter på det viset.
    Annars så lägger du roten i en hink med vatten tills den sjunker, det kan ta några veckor eller så beronde på hur stor roten är
    Mvh Jocke
    Centralamerikanska Ciklider!

    Kommentar

    • MickeA
      Användare
      • juni 2003
      • 456

      #3
      Ursprungligen postat av browncamel
      hej köpte en rot för ett tag sen men tänkte inte på något så enkelt att den flyter... Hur får man den att sjunka?
      En del rötter är nästan omöjliga att få att sjunka, jag har haft en rot i mitt akvarium som fick flyta i över ett år innan den slutligen sjönk. Det var faktiskt lite skoj med en flytrot, men det är en annan historia.

      Man kan göra som Beast säger, men det är säkrare att skruva fast den på en plexiglasskiva med mässingsskruvar. skivan lägger man sen på botten och lägger grus och sten utanpå.

      Alternativt kan man borra en massa hål på ställen där det inte syns för att få bort så mycket trävirke som möjligt och hjälpa vattnet att komma in i trät och fylla ut alla skrymslen. Att koka dem brukar också funka om man vill snabba på processen.

      Testa Beasts knep först eftersom det är enklast, är den bångstyrig så går du på mina metoder.

      Kommentar

      • deathdealer
        Användare
        • augusti 2004
        • 1639

        #4
        Får jag bara ställa en liten fråga - vad är det för rot????


        DD - nyfiken...
        "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
        "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

        Kommentar

        Arbetssätt...