Svårt att hitta/välja! Några tips?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mek
    Användare
    • januari 2005
    • 540

    Svårt att hitta/välja! Några tips?

    Funderar på att ersätta mitt största, 240liters Malawikar (10-20 Golden, 3 Protomela Spilunotus "gul bläs", en Auloncara hane, 8 Pakistan/Praktbotior och 3 malar) med ett nytt, ngt större kar i år. Har ett par kriterer:

    *Bör inte vara bredare är 130cm (skall stå mellan 2 rumingångar. Mellan dessa är det 150cm)
    *Helglasat (eller kanske svart ram)
    *Helst heltäckande lysramp
    *40 < djup <= ca 50 cm (nuvarande är 45)
    *Ha tillhörande möbel

    Har ännu bara hittat Juwel Rio 300. Finns det ngra andra alternativ?
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Den här kanske?

    http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=661&page=1

    Men det blir ju knappt 240 det också.

    Den här blir 150 bredd.



    Karet blir nog inte så mycket större än 240 l om du håller fast vid 130 cm.

    Senast redigerad av Havs; 16 november 2006, 17:08.
    Min zoon

    Kommentar

    • Cissi
      Användare
      • juni 2006
      • 357

      #3
      Det finns ju 310l med måtten 125x50x50
      Jag är själv på jakt efter ett sådant. Blir ju dock lite svårare att hitta en snygg möbel till den.
      Mbunas för hela slanten i alltför många kar....

      Kommentar

      • oscar_m
        Användare
        • september 2006
        • 35

        #4
        som i inlägget innan....125*50*50 310 liters, sen tycker iaf jag denna bänken e snygg http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=719&page=1

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          #5
          är du lite tokig och vågad, så måttbeställer du ett kar, som är HÖGT!!
          Jag tror att det är det läckraste du kan ha med lite djup i...nackdelen är väl bara skötsel, dvs när armarna tar slut...liksom!

          Det ÄR faktiskt inte mycket dyrare än ett standrdkar, men då får du det som du vill...


          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • mek
            Användare
            • januari 2005
            • 540

            #6
            Ursprungligen postat av HazelCR
            Den här kanske?

            http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=661&page=1

            Men det blir ju knappt 240 det också.[/URL]
            Precis. Ett klart schysst akvarium, men skall jag ändå köpa ett nytt vill man gärna ha ett ngt större

            Ursprungligen postat av HazelCR
            Den här blir 150 bredd.



            Karet blir nog inte så mycket större än 240 l om du håller fast vid 130 cm.
            Kan iofs sträcka mig till 140, men med tanke på att det skall stå utanför sängkammaren, är det en fördel om det inte tar för mycket plats (inte så uppskattat :/ )


            Ursprungligen postat av oscar_m
            som i inlägget innan....125*50*50 310 liters, sen tycker iaf jag denna bänken e snygg http://www.pwss.se/product.php?produ...cat=719&page=1
            125*50*50=310 liter låter helt ok (kan ju alltid maila PWSS o fråga om de kan fixa ett kar med de måtten). Bänken ser också klart cool ut. Nackdelen blir dock att det går bort en hel del lagringsutrymme intill stolparna (ställer man hinkar mm där, ser det mindre snyggt ut).


            Ursprungligen postat av deathdealer
            är du lite tokig och vågad, så måttbeställer du ett kar, som är HÖGT!!
            Jag tror att det är det läckraste du kan ha med lite djup i...nackdelen är väl bara skötsel, dvs när armarna tar slut...liksom!

            Det ÄR faktiskt inte mycket dyrare än ett standrdkar, men då får du det som du vill...

            DD
            Har man ett högre kar, ser man mer framifrån, så sant. Till en början funderade jag faktiskt på att bara beställa nytt kar som bara var högre (för att kunna behålla bänken och lysrampen). För Malawina är det väl dock mer bredd och djup (dvs bottenytan) som ger ngt?


            Tack så mycket för era svar. Nu är det bara att pussla vidare på olika alternativ och, dels se vad f-n man vill ha och dels se vad som accepteras/gillas där hemma.....

            Kommentar

            Arbetssätt...