Flagnade ljusramp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Pär J.
    Användare
    • april 2002
    • 219

    Flagnade ljusramp

    Har ett 222L med 2-rörsarmatur som på senate tid har bärjat spricka i färgen (plastfilmen) och detta ser inte direkt vackert ut. Ultimatum från sambon att om akvariet ska stå i vardagsrummet så ska det vara snyggt (ni har säkert hört det förut).

    Hur löser man detta, känns dumtv att lägga ut ett antal hubndralappar på en ny ramp när det funkar prima. Kan man värma bort filmen som sitter fast på de flesta ställen?

    Fler med detta problem?
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    hmm....
    Jag skulle nog lägga ett antal hundralappar på att byta sambo!

    Skämt åsido.

    Ta bort plastfilmen på nåt sätt och om plåten under är ful , så måla den i den färg som sambon önskar. Blir det fult , så är det sambons fel.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • Christian Alfredsson
      NCS Medlem
      • april 2002
      • 4122

      #3
      Jag har fixat en ramp genom att ta bort det som gick. Slipa ner så det blev jämt och sedan måla med hammarlack. Den färgen var ganska förlåtande.
      Christian Alfredsson
      http://www.zoopet.com
      http://www.christianalfredsson.com

      Kommentar

      • olof
        Användare
        • april 2002
        • 1823

        #4
        Hej!

        Plastfilm kan vara ett alternativ till målning. Min fru gjorde om en "träfärgad" ramp till svart på det viset med mycket gott resultat.

        Jag tycker nya T8 ramper är för dyra, det sk vara T5 om det ska vara nytt, då får man någon sorts valuta för pengarna.

        Mvh

        olof
        http://malmolundcyclechic.blogspot.com/

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          #5
          Håller med Christian - ta en värmepistol, så får du bort filmen, eller slipa, och sedan hammarlack!

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Pär J.
            Användare
            • april 2002
            • 219

            #6
            Tack för alla synpunkter och tips. Sambon behåller jag och sedan testar jag med värmepistol som var en idé jag funderade på innan.

            Kommentar

            • PatrikMalmo
              Användare
              • maj 2005
              • 4642

              #7
              Ursprungligen postat av Pär J.
              Tack för alla synpunkter och tips. Sambon behåller jag och sedan testar jag med värmepistol som var en idé jag funderade på innan.
              Har en ramp som flagnade som jag gjorde i ordning igår. Funkade fint med lite tålamod samt en glas-skrapa med nytt rakblad i. Bara att raka av all plast. Nu är det aluminium i den, så den ser inte ful ut i "rakat" skick, men är det plåt i den så kan de bli rost och missfärgningar framöver. Hammarlack är utmärkt att måla med då, gjort för järn/plåt. Varmluftspistol borde funka utmärkt, men var bara lite försiktig så att du inte smälter någon av eltrådarna. Kan bli trist när du kopplar in den sen.

              Hilsen,

              P
              Ingen fisk har läst böckerna.

              Kommentar

              Arbetssätt...