CA-bilder

Kollaps
Det här ämnet är stängt.
X
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stefan_F
    Användare
    • januari 2006
    • 29

    BEAST:

    Nja bara blev så, har 1+1 melanurum och tydligen 3+0 zonatum och detta är resultatet, ska nog orka försöka få tag i en zonatum hona tror jag.

    _____________________________________________

    Stefan Fridén
    Timmele

    720l CA med Vieja Melanurum och Vieja Zonatum

    _____________________________________________

    Kommentar

    • Johan
      Användare
      • augusti 2002
      • 3029

      Ursprungligen postat av Pangaea
      Som sagt... lycka till med firrarna Johan... ser fram emot en massa bilder... om inte annat så ska det bli intressant att se hur länge "grönsakerna" du har i karet får stå oantastade...
      ja man tackar, hehe ja täntke på det själv idag när jag satt o spanade lite in i karet, hur länge får jag har kvar min valinseria?, men det återstår att se, matar med räkmix o lite annat nu. än så länge är texas rätt lunga, de jagar varandra lite emellan åt, däremot är det 1 zonatum som tagit befälet o styr undan de andra rätt ofta. har redan börjat tänka på att möblera om så jag har de stora fiskarna i 720 o jordätarna o liknande i 540, men ca får vara i 540 ett litet tag till, vill inte flytta runt dem för mycket /för snabbt.

      Kommentar

      • Decimus
        Användare
        • juni 2006
        • 961

        tänkte fråga er experter...

        1, C festae och Nandopsis tetracantha, skulle det gå i samma kar, hurstort då och hur många.?

        2 Nandopsis tetracantha, skulle det gå att bara ha sånna i ett 250..( misstänker vad svaret är men bättre att få ett rikigt svar av er som vet..)



        mvh
        decimus

        Kommentar

        • xandersx
          Användare
          • september 2005
          • 72

          Ursprungligen postat av Decimus
          tänkte fråga er experter...

          1, C festae och Nandopsis tetracantha, skulle det gå i samma kar, hurstort då och hur många.?

          2 Nandopsis tetracantha, skulle det gå att bara ha sånna i ett 250..( misstänker vad svaret är men bättre att få ett rikigt svar av er som vet..)



          mvh
          decimus
          1. Om du snackar om vuxna fiskar så skulle ja aldrig lägga de i samma kar. Båda blir stora och ofta väldigt aggressiva. Tycker för övrigt inte du ska skaffa Festae ö.h.t. om ditt kar är mindre än ett 720.

          2. Jag hade mitt lekpar i ett 310 ganska länge, och det funkade bra. Men egentligen så är det för litet. Skulle nog rekommendera ett 375 som minimum.

          Kommentar

          • Decimus
            Användare
            • juni 2006
            • 961

            1, ok, tänkte iom att de blev lika stora (25cm) och det stod att båda är rätt aggro och bara skulle ha aggro kompisar så ..

            2, hur många hade du? men egentligen om man vill ha stora och fina så är minumum 375..

            3 men hur fort växer nandopis?

            Kommentar

            • xandersx
              Användare
              • september 2005
              • 72

              Ursprungligen postat av Decimus
              1, ok, tänkte iom att de blev lika stora (25cm) och det stod att båda är rätt aggro och bara skulle ha aggro kompisar så ..

              2, hur många hade du? men egentligen om man vill ha stora och fina så är minumum 375..

              3 men hur fort växer nandopis?
              1. Festae KAN bli betydligt större än 25 cm. Likaså Tetracanthusen. Tror Ola här på forumet hade ett gammalt par Tetracanthus på jobbet som var 35 cm eller nåt sånt. Jag skulle vilja påstå att det nästan aldrig är en bra ide att ha två olika mycket aggresiva arter tillsammans, om du inte har ett j*vligt stort kar. Men det klart det kan funka, vet många det har funkat för, och många det har skitit sig för. Så du får väl prova om du vågar helt enkelt. Sen passar inte Tetracanthus och Festae speciellt bra tillsammans om man ser till vattenvärden heller.

              2. Hade ett lekpar. Nu sålda.

              3. Växer riktigt fort upp till 12-15 centimeter om du har dem i riktigt varmt vatten. 30+

              Kommentar

              • Håknil
                Användare
                • december 2005
                • 484

                Ursprungligen postat av Decimus
                1, ok, tänkte iom att de blev lika stora (25cm) och det stod att båda är rätt aggro och bara skulle ha aggro kompisar så ..

                2, hur många hade du? men egentligen om man vill ha stora och fina så är minumum 375..

                3 men hur fort växer nandopis?
                Tjaa

                Mina Cubaner har nog växt 10-12 cm på 9 mån. bara på
                pelletsdiet.

                De går i ett 700 l tillsammans med Jaguar(större)och Salvini
                + några mindre av olika ca/sa.
                Har hittills funkat.Festae har jag ingen erfarenhet av.

                Mvh

                Håkan

                Kommentar

                • Lundensis
                  Användare
                  • mars 2004
                  • 2262

                  De tetracanthus jag haft har vuxit ganska långsamt och inte blivit mer än dryga 20 cm, och jag har matat rejält med laxfoder och räkmix.

                  Kommentar

                  • JockeB
                    Användare
                    • maj 2004
                    • 2964

                    Här komme r bilder på 2 av mina stora favoriter, först min White/Yellow Midas hane på ca 26 cm
                    Mvh Jocke
                    Centralamerikanska Ciklider!

                    Kommentar

                    • jarinen
                      Användare
                      • april 2003
                      • 1888

                      Tråden närmar sig 1000 inlägg och låses i och med detta inlägg.

                      Den fortsätter här: http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=55488



                      Mvh Jari
                      Senast redigerad av jarinen; 05 februari 2008, 13:35.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...