Min 540 malawiburk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • mickegsi
    Användare
    • oktober 2006
    • 10

    Min 540 malawiburk

    Så ! Då startar jag en ny tråd om mitt malawibygge nu när jag lagt ner min saltburk ,
    körde ju saltvatten i 5år men lade ner pga att jag och min sambo väntar barn och är mitt i en flytt =)
    det har tagit en tid att få rent burken efter alla kalkalger på rutor mm !
    har man kört saltvatten så kan jag varmt rekomendera att inhandla ett nytt kar istället för att rengöra det gamla !
    Det har blivit en del repor på bakrutan , men de täcker vi med min hemmagjorde modul !
    som sagt så är burken är på 540 eller 530 liter och kommer ifrån aquastabil köpte burken utan lysrampen för jag skulle köra MH , men beställde en heltäckande lysramp i veckan för det blir ju mycket billigare att köra med lysrör ! det var inte den billigaste lysrampen 2800 kr =) men de kommer jag snabbt upp i om jag hade kört min 400w MH så det blir billigare i längden !
    Satte igång med mitt modulbygge i går och tyckte att det slutade bra ! har aldrig byggt något sådant i mitt liv förr men det kommer att bli fler moduler framöver , men för första gången så e jag nöjd med denna !
    inhandlade cement , silicon , fogskum och färg igår och idag köpte jag lack , det blev nordsjö epolan v golvlack så nu är den lackad och saltad så får vi se vad det blir av det hela !
    buggde allt i burken för att inte skita ner för mycket här hemma för då hade man väl blivit halshuggen av frugan =)
    Lägger upp en bild på hur modulen ser ut nu och fortsätter under byggets framfart med bilder ! sen ska man bara bestämma sig för vilka sorters malawi man ska ha osså !


    Hmm ! fattar inte hur jag ska lägga upp bilden =)



    tack för alla goda råd med modulbygget och tack till en fantastisk sida !
    mvh /micke
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Ursprungligen postat av mickegsi
    Hmm ! fattar inte hur jag ska lägga upp bilden =)
    Du måste vara NCS-medlem för att kunna lägga upp foton. http://www.ciklid.se/ncs_visa.asp?NR=716
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • malawi375
      Användare
      • april 2006
      • 209

      #3
      Lägg bilderna på en websida och länka till den.

      Kommentar

      Arbetssätt...