Levande foder

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Alexander Ylipää
    Användare
    • oktober 2003
    • 3615

    Levande foder

    Såg idag att affären här i luleå hade fått in levandefoder i olika sorter. Vuxen artemia, småräkor, röda och vita myglarver och dafnia fanns att tillgå.

    Köpte en ask vita mygglarver, och herrejösses så glada diskusarna blev! De åt som små grisar, sepciellt de vildfångade i karet. Brukar ge nykläckta sebraciklider också ibland. Hur är det med er? Ger ni levande foder åt era?


    Blir nog att köpa några paket till av olika sorter.
    Mvh Alex
  • tropfrog
    Användare
    • juli 2003
    • 1827

    #2
    Jag har en kultur moina som står sedan ett tag. Den ger ca 3 ml prima vattenloppor om dagen.
    MVH
    Magnus

    Kommentar

    • Alexander Ylipää
      Användare
      • oktober 2003
      • 3615

      #3
      Häftigt, hur håller du igång moniakulturen?
      Mvh Alex

      Kommentar

      • PatrikMalmo
        Användare
        • maj 2005
        • 4642

        #4
        Byter man vatten ofta och matar med jäst uppblandat i vatten, så är moina lättskött och finfint foder. Går att odla en del andra vattenloppor också. Jag har lite olika räkor som jag matar med ibland, samt lite andra kulturer på gång; bananflugor, vinägermicro och grindal. Ska bli betydligt mer sådant framöver.

        Levande vita mygg är ett attans bra foder, enligt min mening. Firrarna blir helt tossiga, men det gäller för många slags levandefoder.

        Hilsen,

        P
        Ingen fisk har läst böckerna.

        Kommentar

        • deathdealer
          Användare
          • augusti 2004
          • 1639

          #5
          Kan bara hålla med och jag önskar att jag kunde köpa det här hemma....
          Vi hade en stor..."kruka" stående utanför dörren, och den vattenfylldes (ja...det regnar i Borås ibland), och det var proppfull med mygglarver. Jag tog hoven och plockade upp ett bra gäng, som jag tömde i karet....det fullkommligt exploderade!

          Så, finns det någon som kan ge tips om vart man kan köpa levande foder...???

          DD
          "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
          "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

          Kommentar

          • Gäst

            #6
            vinägermicro,vanlig micromask och grindal till småfisk och yngel kör jag med sedan min favorit enkyträer till större fisk är väldigt uppskattat dock lite fett men nån dag i veckan är helt ok och triggar lek bra.

            Kommentar

            Arbetssätt...