Yngelvård

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Brandel
    Användare
    • september 2006
    • 26

    Yngelvård

    Någon som vet hur man löser upp fryst räkmix i atomer? Försöker lösa upp mixen efter konstens alla regler men upplever fortfarande att huvuddelen är lite för stor för dom små liven!
    Ang belysning så har jag en känsla av att jag någon gång har läst att man ska ha belysningen på dygnet runt i yngelburken för att hålla ynglen aktiva och käka upp sig.
    Stämmer det eller har jag drömt alltsammans?
    Till slut en namnfundering: Melanochromis Interruptus heter även Melanochromis Elastodema
    (med handelsnamn Johanni Chisimuli) Någon som vet varför den har två namn? Varför används överhuvudtaget handelsnamn som bara bidrar till förvirring?
    /Brandel
    brandel
  • Zzzit
    Användare
    • januari 2006
    • 253

    #2
    Om räkmixen är för stor så har du helt enkelt inte kört den i mixen tillräckligt!
    Att det skall vara tänt i yngelkar dygnet runt har jag aldrig hört! Min uppfattning är att de behöver den vila som mörkret ger, och att de skulle äta upp sig snabbare innebär att du måste springa upp och mata dem mitt i natten ett par gånger! När de sover så förbrukar de mindre energi, och behöver således inte mat då! Är de vakna så förbrukar de mer!
    Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

    Kommentar

    • ozric
      Användare
      • mars 2004
      • 3187

      #3
      M. Elastodema (Chisumulu Johanni) är synonymt med M.Interruptus. Det sistnämda namnet är det aktuella.Rätta mig om jag har fel...
      Vet en handlare som döper om alla sina Elastodema/Interruptus till M.Daviesi men förklaringen till det har jag förträngt. Låter lite som "ajjabajja" dock...
      "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
      c",)

      Kommentar

      Arbetssätt...