Min soptunna välte! Ja det är sant och helt fruktansvärt! Någon som drabbats allvarligare av denna oerhörda storm där "ingen kommer att klara sig" som Aftonbladet skrev, precis som om vi alla skulle omkomma.
Jag har drabbats av stormen!
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Du skall nog ta och stilla dig lite. Det blåser ordentligt mycket mer nu än det gjorde tidigareTony Englund -
-
-
Här är bara lätt bris, till skillnad när Gudrun hälsade på.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
I regnskogen Växjö är det ingen fara på taket/#378 Hank
Zoonen:
http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285
NCS medlemsbilder:
http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'Kommentar
-
Ursprungligen postat av HankI regnskogen Växjö är det ingen fara på taketTony EnglundKommentar
-
Skåne är ju trädfritt sedan länge, men här i Malmö skiner solen varmt och gott. Däremot blåser det rackarns. Definitivt sådant väder där takpannorna tar sig en flygtur - och sådana ska man passa sig för. Vårt jobb ligger på Stormgatan, ett mycket väl valt namn på en gatstump bakom stationen. Där ligger det säkert krossade takpannor på trottoaren nu. "Turligt nog" är jag magsjuk så jag slipper tänka på problemet.
Blåsten har vält min Amaryllis, som fram tills alldeles nyss stod kvar på balkongen. Numera står den inomhus. Jag är i djup chock, tror att minst en matsked med jord åkte ur krukan. Klar nära-döden-upplevelse, i denna den värsta av stormar...
Fast fan vet, kanske inte ska skämta om sådant här. Efter Gudruns relativt milda framfart i Skåne (jmf med Småland) så låg vägskyltarna ner efter E6. Betongmonumenten var helt enkelt uppslitna och/eller mängder med kraftiga stålrör var helt böjda. Stora sjok av korrugerad plåt for omkring som höstlöv. Lador och träd omkullvräkta och en dåvarande kollega fick en takpanna i skallen. Han har inte hämtat sig än. Glad om jag slipper sådant framöver.
Hilsen,
PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
OK, nu börjar det bli lite obehagligt. snart 40 cm snö och extrem vind. Traktorerna kör för fullt!Mvh AlexKommentar
-
Ursprungligen postat av Alexander YlipääOK, nu börjar det bli lite obehagligt. snart 40 cm snö och extrem vind. Traktorerna kör för fullt!Tony EnglundKommentar
-
Jag blev drabbad genom att det är jobbigt att cykla när det blåser. Dock är det ju varmt och skönt så man får väl vara tacksam för det. Mysigt att höra vinden vina utanför när man sitter och spanar på firrarna!Det går alltid en senare buss.Kommentar
-
Här i Jönköping/Huskvarna är det relativt lugnt bara lite sol och vind, däremot när jag åkte från jobbet så blåste det rejält fast det ligger ju inte i dalsänkan, vättern är bara lite vågig än så längeKommentar
-
-
Ursprungligen postat av LundensisOm man skulle åka ut till Lomma Beach och ta sig ett doppDet går alltid en senare buss.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar