rovmalawi

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Halldin

    rovmalawi

    Har en fråga angående rovmalawi

    Vilken är den aggressivaste fisken utav släktet rov?
  • Zaphi
    NCS Medlem
    • juli 2002
    • 5395

    #2
    Välkommen till den enda sajt du behöver!


    "rov" är inget släkte, utan en nivå i Linnés taxonomisystem. Här ser du alla nivårer:

    Domän / Rike / Stam / Understam / Överklass / Klass / Underklass / Överordning / Ordning / Underordning / Överfamilj / Familj / Underfamilj / Tribus / Släkte / Art / Underart

    Vilken som är den mest aggressiva vet jag inte. Varför är du intresserad av att utkristallisera den mest aggressiva?
    www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

    Kommentar

    • tege
      Användare
      • februari 2005
      • 2753

      #3
      Bara för att man är hungrig, behöver man inte vara aggresiv

      Finns det aggresiva Malawis, förutom Mbunas då vill säga????
      https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

      Kommentar

      • Ola Svensson
        Användare
        • april 2002
        • 14633

        #4
        Ska man generalisera grovt sa ar vaxtatare som ater i sitt eget revir det mest aggressiva man kan tanka sig.
        Med vänliga hälsningar

        Ola

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Agressivitet hos rovmalawi existerar egentligen inte som jag ser det. Allt handlar om sällskapet du ger dem, och blandar du fel så kommer ovillkorligen bara en fisk finnas kvar. Blandar man rätt eller håller dem ensamma kommer de inte visa spår av agressivitet.

          Är agressivitet något man eftersträvar? Jag gör det inte, för en agressiv fisk ser bara till att ta död på övriga fiskar.
          Tony Englund

          Kommentar

          • specmats
            Användare
            • december 2004
            • 3060

            #6
            "Är agressivitet något man eftersträvar? Jag gör det inte, för en agressiv fisk ser bara till att ta död på övriga fiskar."

            -Ja det kan det vara, har märkt en fördel med arter som generellt är mycket aggresiva är att de till skillnad från andra mildare arter har lättare att färga ut samt att konstant vara utfärgade, en del arter kan (tyvärr) hela tiden flacka på/av i färg
            Senast redigerad av specmats; 07 november 2006, 14:55. Anledning: komplettering
            Tropheus Duboisi halembe, so
            Melanochromis Auratus, vf
            Synodontis Petricola, odlade

            Akvarie-setup (Salt)

            Kommentar

            Arbetssätt...