Glipa under locket

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    Glipa under locket

    Jag kollade på ett fluval fx5 som va i drift idag och märkte att det va en lite glipa mellan locket och tunnan mellan dom orangefärgade plastskruvarna ovanpå, såg ut saom att om man drog skruvarna så att locket låg ihop med tunnan så bångenade det där imellan så att det såg ut somd et blev en liten glipa... det filtret verkade ta in luft eftersom att det plaskade lite i det, ni som har sånna kan inte ni kolla på era om ni har den glipan med?

    tack på förhand
    http://www.aquariumstockholm.se/
  • Havs
    Användare
    • december 2004
    • 607

    #2
    Ursprungligen postat av deelay
    Jag kollade på ett fluval fx5 som va i drift idag och märkte att det va en lite glipa mellan locket och tunnan mellan dom orangefärgade plastskruvarna ovanpå, såg ut saom att om man drog skruvarna så att locket låg ihop med tunnan så bångenade det där imellan så att det såg ut somd et blev en liten glipa... det filtret verkade ta in luft eftersom att det plaskade lite i det, ni som har sånna kan inte ni kolla på era om ni har den glipan med?

    tack på förhand
    Mitt fluval fx5 tar inte in luft, men det ser faktiskt lite så ut som du beskriver, en liten glipa vid något ställe mitt emellan skruvarna. Det ligger mer an i närheten av skruvarna, men inte mitt emellan.
    De där skruvarna måste man nog dra lagom hårt? Jag har bara startat upp mitt filter och sedan inte rört det. Kanske någon annan har monterat, demonterat lite mer!
    Senast redigerad av Havs; 20 oktober 2006, 15:55.
    Min zoon

    Kommentar

    • roysan
      Användare
      • september 2006
      • 59

      #3
      dra inte skruvarna så hårt då, men tätningen ligger väl inte där utan i behållaren så att säga?

      Kommentar

      Arbetssätt...