Påhopp!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Matz Karlsén
    Användare
    • februari 2004
    • 1127

    Påhopp!

    Jag skrev i ett inlägg att jag hade delat på min dubbegrupp från 34 till 20 för att jag skulle lägga in en grupp bärnstensmoori. Då får jag ett privat meddelande som lyder det är väl inte så att dom har dött för dig en och en av dina Dubbar! Vad är det för kommentar! Tror personen i fråga att jag ljuger för att det skall låta bättre. Nej såna meddelanden är ju på rena dagisnivån!
    To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!
  • kaj.p
    Användare
    • april 2002
    • 2294

    #2
    Mats du svarde mig först i denna tråden .http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...ad.php?t=53808
    Diskussällskapet
    www.diskusforum.se

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #3
      Tråkigt PM, men det är väl inget du behöver ta till dig av. Säker på att det inte var en skämtsam fråga i all välmening? Jag ser verkligen ingen poäng i att anklaga någon för att missköta sina fiskar så där helt utan anledning.
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • cf.akvarielagret
        Användare
        • april 2002
        • 5028

        #4
        Kanske någon som saknar fredagsstrådarna och vill langa in lite bränsle.
        jag är Ateist
        men Gud talade till mig
        Gud är stor
        jag frågade hur stor ? inget svar
        han kanske behövde låna toaletten

        Kommentar

        • Rhodebaert
          Användare
          • februari 2006
          • 557

          #5
          Ursprungligen postat av cf.akvarielagret
          Kanske någon som saknar fredagsstrådarna och vill langa in lite bränsle.
          Du menar att någon vill ha lite skriftligt bråk att ägna sig åt?
          Det går alltid en senare buss.

          Kommentar

          • Lutt
            Användare
            • oktober 2005
            • 1919

            #6
            tycker du ska ta det med personen ifråga istället för att vi ska spekulera....

            Kommentar

            • Matz Karlsén
              Användare
              • februari 2004
              • 1127

              #7
              Ursprungligen postat av Lutt
              tycker du ska ta det med personen ifråga istället för att vi ska spekulera....
              Det kan jag hålla med om. Men jag är inte så tuff så jag vågar det. Dessutom tycker jag att. Personen ifråga inte skall skicka ett sådant personligt meddelande det kunde personen ha frågat mig i forumet om. Och säger jag att jag har gjort si och så med mina fiskar. Så får man ta vid att jag givetcis inte ljuger. Och vilken person det är kan ni säkert gissa er till! Men jag vill visa mig bättre och inte hänga ut någon.
              To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

              Kommentar

              • cf.akvarielagret
                Användare
                • april 2002
                • 5028

                #8
                Ursprungligt Matz
                Det kan jag hålla med om. Men jag är inte så tuff så jag vågar det. Dessutom tycker jag att. Personen ifråga inte skall skicka ett sådant personligt meddelande det kunde personen ha frågat mig i forumet om. Och säger jag att jag har gjort si och så med mina fiskar. Så får man ta vid att jag givetcis inte ljuger. Och vilken person det är kan ni säkert gissa er till! Men jag vill visa mig bättre och inte hänga ut någon.
                -----------------------------------------------------------------------
                Jag kanske har missat något men fattar inget
                om jag får något idiotiskt mail eller som förr i tiden brev så sparar jag dom samt plastar in dom, dessa muntrar alltid upp stämningen när man får besök av gäster min bunt med idiotiska frågor ca 100st och jag har mycket glädje av dom,kom gärna in så visar jag dom.
                vänligen
                Christer
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

                Kommentar

                • Kalle-Maja
                  Användare
                  • december 2004
                  • 1324

                  #9
                  Ursprungligen postat av Rhodebaert
                  Du menar att någon vill ha lite skriftligt bråk att ägna sig åt?
                  Ursäkta Matz att jag hijackar din tråd, men du kanske var klar? Hursomhelst så har jag tagit initiativ till en mer uppsluppen dialog genom att förslå lite mer "fredagstrådande". Dock så är så´n verksamhet, förmodligen med all rätt, nedprioriterat till sökbar genom "Nya inlägg" och inte länkad från startsidan. Så sätt igång nu! Men inte bråka!!

                  Kommentar

                  • Lutt
                    Användare
                    • oktober 2005
                    • 1919

                    #10
                    Ursprungligen postat av Matz Karlsén
                    Det kan jag hålla med om. Men jag är inte så tuff så jag vågar det. Dessutom tycker jag att. Personen ifråga inte skall skicka ett sådant personligt meddelande det kunde personen ha frågat mig i forumet om. Och säger jag att jag har gjort si och så med mina fiskar. Så får man ta vid att jag givetcis inte ljuger. Och vilken person det är kan ni säkert gissa er till! Men jag vill visa mig bättre och inte hänga ut någon.
                    hm håller med dig en del vad du säger och det finns nog en del som har olika åsikter och det finns nog alltid nån mr/mrs best som tror dom vet allt här på forumet...och du skall absolut inte hänga ut någon.

                    men jag hoppas allt löser sig till slut ändå

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #11
                      --------------------------------------------------------------------------------

                      Det är möjligen inte så att dom dör för dig dom bruka nämligen lätt göra det
                      Vill bara försöka vara till hjälp hoppas inte du tar illa upp
                      __________________
                      lysna inte på mig jag är bara tjabb sjuk
                      skickade detta medelande i all välmening tyckte ämnet kunde vara känsligt därför skickade jag det privat

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 3111

                        #12
                        skrev ett inlägg nyss men raderade det då tess gav sin mening i messet hon skickat så därför tyckte jag mitt inlägg var onödigt och tog bort det..........

                        tycker väl inte det var så mycket påhopp i det messet...lite felformulerat kanske.
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • Matz Karlsén
                          Användare
                          • februari 2004
                          • 1127

                          #13
                          Ursprungligen postat av tezz
                          --------------------------------------------------------------------------------

                          Det är möjligen inte så att dom dör för dig dom bruka nämligen lätt göra det
                          Vill bara försöka vara till hjälp hoppas inte du tar illa upp
                          __________________
                          lysna inte på mig jag är bara tjabb sjuk
                          skickade detta medelande i all välmening tyckte ämnet kunde vara känsligt därför skickade jag det privat
                          Om jag säger att jag har flyttat 14 Dubbar så är det väl ganska uppenbart att dom inte har dött. Jag har tidigare haft problem med soten och då har jag skrivit om det. Det är bra att du tyckte det var känsligt jag kände det som ett rent påhopp. För du ifrågasatte om jag hade talat sanning i forumet!
                          To be or not to be a cichlid-lover that´s the question!

                          Kommentar

                          • Sullgucku
                            Användare
                            • september 2005
                            • 89

                            #14
                            men det var väl inte så farligt???

                            Kommentar

                            • cf.akvarielagret
                              Användare
                              • april 2002
                              • 5028

                              #15
                              ursprungligt från cichlids4fun

                              lägg ut mailet i forumet man ska inte behöva ta påhopp, gör personen som gjort detta offentlig så kan vi ju alla bojkotta personen ifråga helt, Om det är lagligt att göra så i forumet.

                              Jag skulle göra så direkt, om någon messa mig massa skit, det man inte vågar säga i det öppna ska man istället hålla käft med.

                              nu blir det ju massa spekulationer vem personen är, men om min gissning är rätt så har detta hänt förut, och då tycker jag att ncs borde gå in och stänga av personen i fråga och spärra ip nummer eller nåt..........

                              upp till kamp...............
                              __________________
                              Mvh
                              Peter


                              don´t drink water-fish ..... in it!
                              ------------------------------------------------------------------------
                              Helt fel inställning (får man fråga hur gammal du är)

                              att lägga ut mail på forumet helt fel

                              att bojkotta någon för denna person har frågat om fiskarna har dött ? helt fel

                              att starta en tråd utan att säga alla smaskiga detaljer helt fel
                              och snart är det Söndag
                              Christer
                              Senast redigerad av cf.akvarielagret; 14 oktober 2006, 20:54.
                              jag är Ateist
                              men Gud talade till mig
                              Gud är stor
                              jag frågade hur stor ? inget svar
                              han kanske behövde låna toaletten

                              Kommentar

                              Arbetssätt...