Mitt ytterfilter vill inte sluta låta?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sha
    Användare
    • april 2005
    • 9

    Mitt ytterfilter vill inte sluta låta?

    Mitt yttrefilter har fört oväsen sen senaste veckan, efter att jag rengjort den.
    Lossat inpellern och borstat lite där, det är ett eheim 2013. Sen den pinnen som går igenom inpellern var delad i två bitar, antingen så tog jag sönder den eller så har den varit så ett tag.Eller ska den möjligen vara två delad. Är det den som gör att den låter?

    mvh staffan
    staffan
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #2
    Hej sha!

    Kolla in denna.


    Välkommen hit förresten till Sveriges bästa Ciklid-forum
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • StefanL
      Användare
      • augusti 2002
      • 10784

      #3
      Den skall vara hel. Det är pinnen som gör att "impellern" går rakt och rent, vilket är en förutsättning för att den ska vara i det närmaste ljudlös. Jag har förbrukat några stycken och det är bara att köpa ny pinne att sätta in. Tyvärr är just den detaljen förvånande känslig hos ytterfiltertillverkare.

      Kommentar

      • LN
        Användare
        • december 2004
        • 4744

        #4
        hej Stefan. Det var bra länge sedan man såg din signatur.
        Hur går det med kaklingen????
        Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
        Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

        Kommentar

        • StefanL
          Användare
          • augusti 2002
          • 10784

          #5
          Det ligger på väntan. Haft för mycket jobb under en stund nu så jag har inte orkat ta tag i det...;-)

          Kommentar

          • malawi375
            Användare
            • april 2006
            • 209

            #6
            Vet inte hur din pump ser ut men när insugsröret i akvariet till min Fluval 404 har alger/smuts på insidan så låter den illa hur mycket jag är gör rent själva filtret och impellern. Men så är det ju en Fluval oxå...

            Kommentar

            • joe
              Användare
              • juni 2006
              • 1451

              #7
              [QUOTE=--]Det ligger på väntan. Haft för mycket jobb under en stund nu så jag har inte orkat ta tag i det...;-)[/QUOT

              Hej! Du verkar ju vara känd - men måste man inte ange hela namnet och e-postadress i forumprofilen för att delta här?? Eller finns det undantag? eller är det ett misstag?

              Jag bara undrar - anonymitet får vi ägna oss åt på andra ställen om det känns viktigt!

              mvh/joe
              MVH - joe

              Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

              Kommentar

              • Erik Österlund
                Användare
                • januari 2005
                • 3788

                #8
                [QUOTE=joe]
                Ursprungligen postat av --
                Det ligger på väntan. Haft för mycket jobb under en stund nu så jag har inte orkat ta tag i det...;-)[/QUOT

                Hej! Du verkar ju vara känd - men måste man inte ange hela namnet och e-postadress i forumprofilen för att delta här?? Eller finns det undantag? eller är det ett misstag?

                Jag bara undrar - anonymitet får vi ägna oss åt på andra ställen om det känns viktigt!

                mvh/joe
                Han har valt att ta bort sin profil på forumet därav inget namn osv...

                Kommentar

                • joe
                  Användare
                  • juni 2006
                  • 1451

                  #9
                  [QUOTE=Erik Österlund]
                  Ursprungligen postat av joe

                  Han har valt att ta bort sin profil på forumet därav inget namn osv...
                  Och? Vilken skillnad gör det?

                  Jag förstår inte riktigt...men det är ingen stor sak. Jag bara undrade??

                  mvh/joe
                  MVH - joe

                  Värmlänning i exil på Tjörn - nu med några fler Victoriaciklider!

                  Kommentar

                  Arbetssätt...