Ciklidbladet 4/2006

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10784

    #91
    Förstår inte varför det ska behöva vara procentuellt efter forumintresse? Det är för mig helt ovidkommande. En idé är att köra med kalendertema...t ex CA, SA, Malawi, Tanganyika. Låt Ciklidbladets läsare bestämma vad de vill kalendern skall innehålla.

    Jag tycker kalendern var helt ok även om jag inte hittade några direkta "wow" bilder...mina månadsfavoriter denna gång är Mars, Maj, September och December. Sedan tror jag att Zaphi är lite för fotolistig...;-) Dvs han ser något vi andra inte ser...hehe...och det kan ju vara fint att tala om vad man ser så att andra förstår.

    Angående CB4 så är det ett ok nummer, men jag har sett bättre från Micke P. Synd att Micke slutar nu, men jag lyckönskar den som tar över och tar CB in i ytterliggare en ny era.

    Kommentar

    • Micke Jarhl
      Användare
      • April 2002
      • 2277

      #92
      Hej!
      God fortsättning på er alla på NCS...läser och begrundar alla killar ,tjejers intresse på olika cikliders nationalitet...Är det så att det är %satser på hur och när olika ciklider ska visas på almanackan ,ciklidblad mm?Isf tycker jag att vi alla ska fundera lite till..Alla ciklider har sin tjusning och dom passar olika beronde på lite hur man är och hur mycket plats man kan undvara att ha akvarie på mm.Gillar inte det där enögda senariet att visa ciklider är bättre,snyggare eller vad det nu är en andra,säger inte att jag vet bäst eller mest men alla sorterna är faktiskt väldigt olika..Tycker bara att vi ska vara så öppna och nyfikna +att vi kan ta till oss alla ciklidfantasters olika berättelser bilder mm..Har jag fel??Vad tycker ni?
      Godfortsättning på er!
      Micke Jarhl Med akvarium!

      Kommentar

      • Robin
        Användare
        • January 2003
        • 4526

        #93
        Eftersom det är en person som kör lite "ateljé" när det gäller almanackan borde väl denne få välja exakt vad bilderna ska visa? Om jag någon gång skulle få ha hand om almanackan skulle jag inte anstränga mig (dvs åka till någon annan) för att fota en avloppsgrå fisk från centralamerika.. bara för att "det ska vara så". Jag hade fotat min malawi eller min tanganyika eller vad jag nu har vid tillfället.. Självklart ska det inte bara vara en sorts fisk utan en blandad kompott men att såga en almanacka längs fotknölarna för att den innehåller för lite av någon fisksort.. det tycker jag är lite fel.

        Ska man ifrågasätta almanackan och fotografen ska man göra det på årsmötet och då systemet - hur man samlar ihop bilder till almanackan.

        Jag gillar bilderna! Dom är inte som alla andra.. vilket är bra och antagligen det Viktor också känner.
        Senast redigerad av Robin; 25 December 2006, 01:34.
        Mvh
        Robin

        Kommentar

        • Micke Jarhl
          Användare
          • April 2002
          • 2277

          #94
          Direkt kommer det mothugg taggarna uttåt direkt.. vadå avloppsgrå Centralare?? fan va trist detta är ska visa dig avloppsgrå centralare,eller du provocerar mig nu??
          Senast redigerad av Micke Jarhl; 19 May 2009, 09:15.
          Micke Jarhl Med akvarium!

          Kommentar

          • kaj.p
            Användare
            • April 2002
            • 2294

            #95
            Ursprungligen postat av Robin

            Jag gillar bilderna! Dom är inte som alla andra.. vilket är bra och antagligen det Viktor också känner.
            Enig med dig Robin Jag tycker artbilder är tråkiga o livlösa o med dagens teknik kan de flesta fixa dessa. Så även fotogeniskt bra bilder. Men o hitta bilder med lite händelse i det gör man inte på beställning.
            Senast redigerad av kaj.p; 25 December 2006, 02:49.
            Diskussällskapet
            www.diskusforum.se

            Kommentar

            • Robin
              Användare
              • January 2003
              • 4526

              #96
              Ursprungligen postat av Micke Jarhl
              Direkt kommer det mothugg taggarna uttåt direkt.. vadå avloppsgrå Centralare?? fan va trist detta är ska visa dig avloppsgrå centralare,eller du provocerar mig nu??
              Provokation ända ut i fingertopparna. Jag har själv haft CA så det är ingen kontinent jag dissar.
              Mvh
              Robin

              Kommentar

              • jarinen
                Användare
                • April 2003
                • 1888

                #97
                Ursprungligen postat av Zaphi
                Är du packad eller?
                Svar ja! men det förändrar inte min syn på det hela .

                Mvh Jari

                Kommentar

                • ozric
                  Användare
                  • March 2004
                  • 3187

                  #98
                  REDAN eller FORTFARANDE packad!?
                  "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
                  c",)

                  Kommentar

                  • JockeB
                    Användare
                    • May 2004
                    • 2964

                    #99
                    Hahahaha......Underbar läsning..1 liten sak bara om man refererar CA som "avloppsgrå" så har man ju aldrig ägt eller sett en CA som är mera än 5 cm..
                    Mvh Jocke
                    Centralamerikanska Ciklider!

                    Kommentar

                    • Lutt
                      Användare
                      • October 2005
                      • 1919

                      Ursprungligen postat av Beast
                      Hahahaha......Underbar läsning..1 liten sak bara om man refererar CA som "avloppsgrå" så har man ju aldrig ägt eller sett en CA som är mera än 5 cm..
                      hehe den var bra

                      Kommentar

                      • Zaphi
                        NCS Medlem
                        • July 2002
                        • 5395

                        Det är faktiskt riktigt roligt att bilderna i betygsätts så olika! Jag tycker det är skönt att alla inte delar min syn och det visar att jag inte varit feg med vinklarna eller ljuset! Vissa verkar ha svårt för korta skärpedjup, inte jag. Kanske blir det fler "artbilder" i nästa kalender igen för er som gillar sånt. Om ni vill se fler bra/dåliga bilder och se vad jag egentligen fotar kan ni besöka www.zaphi.com
                        Senast redigerad av Zaphi; 25 December 2006, 21:15.
                        www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

                        Kommentar

                        • StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

                          Om jag ska vara riktigt ärlig Viktor så tycker jag att du kunnat vara mer djärv i fotografierna. De foton du normalt tar yrkesmässigt är det riktig klass på, men jag tycker att du fegade lite i almanackan ...även om jag faktiskt tycker att den tar sig ju mer man tittar på den.

                          Kommentar

                          • malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3217

                            Ursprungligen postat av Malawe
                            Om jag ska vara riktigt ärlig Viktor så tycker jag att du kunnat vara mer djärv i fotografierna. De foton du normalt tar yrkesmässigt är det riktig klass på, men jag tycker att du fegade lite i almanackan ...även om jag faktiskt tycker att den tar sig ju mer man tittar på den.
                            ja nu var vi där igen, är det en fotosaijt eller är det en fiskrelaterad sajt.mvhjanne

                            Kommentar

                            • StefanL
                              Användare
                              • August 2002
                              • 10784

                              Ursprungligen postat av malawijanne
                              ja nu var vi där igen, är det en fotosaijt eller är det en fiskrelaterad sajt.mvhjanne
                              En almanacka är väl ändå inte låst med forumets inriktning. Almanackan skulle ju fortfarande innehållit foton på fiskar, men jag menade bara att han kanske kunde "lekt lite" med fotona och inte haft alla i samma stil eller liknande stil.

                              Jag tycker faktiskt att vi kunde ha ett nytt tema nästa år. Hela NCS ledning och en del forumsmedlemmar/profiler skulle kunna visa näckbilder i närhet av akvarium. Det är ju tidsenligt...jag menar...nakna bönder har ju en egen almanacka så då kunde akvarienördar ha det också.
                              Tänk dig själv att ge Zaphi friheten med kameran samtidigt som man står näck och rengör rutan på akvariet...haha...skitdåligt...men säkert säljbart med en hel del skratt.

                              GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!
                              Senast redigerad av StefanL; 26 December 2006, 06:55.

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • January 2003
                                • 4526

                                Tricella is back in business!
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...