Syrgas i Kalmar.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bright_Blue
    NCS Medlem
    • juni 2004
    • 1582

    Syrgas i Kalmar.

    Det är många som hört av sig till mig och frågat om jag skickar fisk och då har jag varit tvungen och säga nej pga att jag ej har ngn syrgas. Är det någon som vet var man kan få tag i antingen en flaska syrgas till rimligt pris eller ngn som man köpa en laddning av(självklart påfyllning där) i Kalmar?

    Mvh/ BB
    Senast redigerad av Bright_Blue; 11 oktober 2006, 13:09.
  • Micke
    Användare
    • april 2002
    • 9579

    #2
    Annars kan du köpa andningspåsar.
    Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
    Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

    Kommentar

    • jimmy
      Användare
      • december 2002
      • 44

      #3
      om man kör med andningspåsar hur blir det om dom ligger tätt i en låda eller liknande ??

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #4
        ja syrgasflaska är den samma som man använder till gassvets, titta på blocket om det säljs några begagnade gassvetsar med tillhörande 5 liters flaskor, jag tror till och med att du kan köpa nya 5liters flaskor på AGA eller sådana firmor som säljer svetsar. sedan när du har köpt en flaska med manometer så är det bara att fylla på den när den är slut.
        på ALFAX eller AGA eller något annat företag som sysslar med svetsar

        Kommentar

        • Johan
          Användare
          • augusti 2002
          • 3029

          #5
          har du kollat med brandab de fyller iaf på co2, de kanske har sånt oxå. de kanske annars vet vem som har.

          Kommentar

          • cichlids4fun
            NCS Medlem
            • april 2002
            • 3111

            #6
            Tja joel.

            en ny tub köper du på beijers kostar ca 2000- 2300kr fylld och klar att använda, en manometer behöver du oxå, men de är rätt dyra, bättre att försöka hitta en begagnad.

            Hittar du nån tub på blocket billigare så köp den, men beroende på om den är fylld eller ej så räkna av ca 400kr (ny fyllning) om den är tom, hittar du en begagnad billigare så har du gjort ett fynd, eftersom det är utbytessystem på dessa och du får inte igen samma som du lämnat in så värdet är egentligen konstant.

            Annars får du som sagt tjuva lite av mig, men eftersom det kan vara svårt med tidpunkter och så, hör med däckhuset om inte de har en tub så är det ju lite närmare för dig, eller ligger det inte en bilmeck på hörnet där de har ju garanterat.
            Mvh
            Peter

            don´t drink water-fish ..... in it!

            Kommentar

            • Bright_Blue
              NCS Medlem
              • juni 2004
              • 1582

              #7
              Tjena, pratade med Guldfisken. Han sa att jag kunde köpa en liten tub för 400kr låter ju rimligt i den skala jag kommer att använda den, en sån där stor svetstub tjänar jag aldrig in tyvärr, har köpt fisk för 10 tusen bara senaste månaden : (. Problemet verkar nu vara transporten upp till Filipstad med bussgods, pratade också med dhl och posten men de skickar aldrig djur. Med bussgods tror jag det tog minst 2 dagar så vi får se om det blir ngt. Tack för hjälpen.

              Kommentar

              • olaJ
                Användare
                • augusti 2003
                • 584

                #8
                Kan du ta dig till Malmö när Akvarietekniks bil kommer dit så kan du säkert lämna fisken, kruxet är att han nog kommer sent på kvällen eller natten, men det kan du ju kolla med Jocke. (För det är väl Akvarieteknik du skall skicka till?)
                Dom kör Malmöturen varje måndag/tisdag och rutten är:

                Filipstad- Jönköping –Göteborg-Malmö-Göteborg- Filipstad

                Själv brukar jag möta upp bilen och lämna/hämta då han passerar Landskrona.

                Lycka till.
                "Jag skulle aldrig kunna tänka mig att bli medlem i en klubb som tillåter såna som mig som medlemmar.": Groucho Marx

                Kommentar

                • Rhodebaert
                  Användare
                  • februari 2006
                  • 557

                  #9
                  Inget krux med säkerhet/försäkringar om man har syrgas hemma? Det är ju farligt som ***!
                  Det går alltid en senare buss.

                  Kommentar

                  • Bright_Blue
                    NCS Medlem
                    • juni 2004
                    • 1582

                    #10
                    Tjena, det är en privatperson i Filipstad som kanske ska ha fisken faktiskt och åka till Malmö är ganska uteslutet. Ja det finns nog restrektioner gällande syrgas.

                    Mvh/ BB

                    Kommentar

                    • cichlids4fun
                      NCS Medlem
                      • april 2002
                      • 3111

                      #11
                      Ursprungligen postat av Bright_Blue
                      Tjena, pratade med Guldfisken. Han sa att jag kunde köpa en liten tub för 400kr
                      tja joel.

                      vad är det för tub?

                      intresserad därför att det vore kanske en perfekt resetub.

                      Peter
                      Mvh
                      Peter

                      don´t drink water-fish ..... in it!

                      Kommentar

                      • cichlids4fun
                        NCS Medlem
                        • april 2002
                        • 3111

                        #12
                        Ursprungligen postat av Rhodebaert
                        Inget krux med säkerhet/försäkringar om man har syrgas hemma? Det är ju farligt som ***!
                        Har den inte hemma

                        Jag tror att man måste ha skyltat att och var det finns tub, och sen ha brandsläckare till hands men syrgas är ju inte brandfarlig i sig, om det inte redan brinner vill säga.........

                        det brukar stå att man inte får låta fett komma i kontakt med syrgasen, vet faktiskt inte varför.....?!
                        Mvh
                        Peter

                        don´t drink water-fish ..... in it!

                        Kommentar

                        • cichlids4fun
                          NCS Medlem
                          • april 2002
                          • 3111

                          #13
                          Ursprungligen postat av Bright_Blue
                          Tjena, det är en privatperson i Filipstad som kanske ska ha fisken faktiskt och åka till Malmö är ganska uteslutet. Ja det finns nog restrektioner gällande syrgas.

                          Mvh/ BB
                          Kan han ta sig till göteborg, kan jag ta med fisken nästa gång jag ska dit, men det är väl 29-30 mil eller nåt sånt. annars har han ju bara 10 mil till örebro, så du får väl lura farsan till en resa dit så kan du ju övningsköra
                          Mvh
                          Peter

                          don´t drink water-fish ..... in it!

                          Kommentar

                          • Bright_Blue
                            NCS Medlem
                            • juni 2004
                            • 1582

                            #14
                            Tjena, han skulle fundera om han skulle ha fisken men jag tror inte han kan ta sig till Gbg, tack för omtanken. Det var Telly på guldfisken som sa att han kunde ta hem en sådan för 400kr, tror den rymde 8L luft. Ring och kolla med guldfisken annars, osäker på mängden luft. Örebro är också ganska uteslutet nu när jag bränt så mycket pengar den senaste tiden på fisk.

                            Mvh/ Joel

                            Kommentar

                            • cichlids4fun
                              NCS Medlem
                              • april 2002
                              • 3111

                              #15
                              Ursprungligen postat av Bright_Blue
                              Tjena, han skulle fundera om han skulle ha fisken men jag tror inte han kan ta sig till Gbg, tack för omtanken. Det var Telly på guldfisken som sa att han kunde ta hem en sådan för 400kr, tror den rymde 8L luft. Ring och kolla med guldfisken annars, osäker på mängden luft. Örebro är också ganska uteslutet nu när jag bränt så mycket pengar den senaste tiden på fisk.

                              Mvh/ Joel

                              8 liter luft.........!!!, rätt dyrt då, du måste ha hört fel det är ju max 2 påsar............
                              Mvh
                              Peter

                              don´t drink water-fish ..... in it!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...