Bilder på mina tre kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LN
    Användare
    • december 2004
    • 4744

    #46
    Tack Daniel.

    Mina Discus är odlingsformer, möjligt vis så är Santarem en nära/lita naturform.
    Dom är köpta av Stendker när dom var ca 5 cm.
    Färgen och formen på Discus bestäms väldigt mycket av skötseln av fisken. Vilket betyder att man lätt ser om en fisk inte sköts eller inte mår bra. Det är en av fördelarna med att hålla Discus.
    Man får helt enkelt mycket feedback av fisken.
    Moderna foder som Tropicals D-50, NLS och Discusquik hjälper till avsevärt eftersom fisken vill ha förhållandevis mycket mat. Lättare att hålla ett bra vatten helt enkelt, och bra vatten är det viktigaste för just Discus.
    Senast redigerad av LN; 13 oktober 2006, 11:20.
    Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
    Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

    Kommentar

    • LN
      Användare
      • december 2004
      • 4744

      #47
      Tänk om jag bara hade en bra kamera och kunde fota lite bättre så skulle fisken på bilderna mera komma till sin rätt. Jag är helt enkelt värdelös på att plåta men kul är det i alla fall.
      Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
      Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

      Kommentar

      • Redbullen
        Användare
        • februari 2005
        • 734

        #48
        Ursprungligen postat av LN
        Tänk om jag bara hade en bra kamera och kunde fota lite bättre så skulle fisken på bilderna mera komma till sin rätt. Jag är helt enkelt värdelös på att plåta men kul är det i alla fall.

        Det är inte lätt att få bra bilder, av 20bilder blir det kanske 1st eller 2st som blir bra för mej

        Lyckades få några bra igår iallafall

        Kolla på http://web2.ciklidbladet.se/forum/sh...=53516&page=67

        Bättre änså kan jag inte prestera

        Se nu till att skaffa lite Discus yngel och föd upp dom lite så jag kan handla några av dej sen
        Blir eventuellt aktuellt att beställa ett 135*60*75 kar snart.....blir både växtkar och lite vackra fiskar...

        //Peter
        Senast redigerad av Redbullen; 13 oktober 2006, 12:52.
        http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

        Kommentar

        • LN
          Användare
          • december 2004
          • 4744

          #49
          Fina bilder Redbullen. Dom sumbuna har käkat en hel del multisar. Hur många L. multifsciatus har du i byttan just nu?

          Betala in så kan du inte bara ladda i dina bilder direkt utan du får även fyra eminenta nummer av Ciklidbladet ( i folkmun även kallad världens bästa akvarietidning )
          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

          Kommentar

          • discusred
            Användare
            • juni 2004
            • 851

            #50
            Ursprungligen postat av LN
            Tyvärr Discusred, ett tiotal gånger så har larverna blivit frisimmande men så fort dom börjat beta på sidorna så har dom bara överlevt ett par dar, vinkeltetrorna tror jag är yngeltjuvarna.


            Tack Cougar. Det läggs alltid ut bilder på "fulla" kar så jag tänkte visa mitt på ett lite annorlunda sätt.
            Varför inte ner med paret i ett hundra liters, du har fått ynglen frisimmade och även fått dom gå med föreldrarna.
            Det verkar vara ett bra par och kan ta hand om sina yngel.
            Vinkeltetrorna kan vara oxå bovarna och kan även stressa upp föreldrarna att äta upp sina egna yngel.
            Själv tog jag upp ett par från sällskapsbaljan och satte i odlingskar. Sen när barnen hade växt upp sig till en femkrona cirka satte jag tillbaks barnen och föreldrarna i sällskapbaljan, härlig syn nu och se föreldrarna gå i karet med sina barn, även härligt och se hur dom växer.

            Kommentar

            • LN
              Användare
              • december 2004
              • 4744

              #51
              Nu blir man så där sugen igen.
              Tanken är och har varit att leka av några par i lekakvarium. men fick ett bakslag precis när jag skulle köra igång några kar i mitt fiskerum "söderpärlan". Vatten skada gjorde att sugen tappades men om ett par månader så är nya kar fulla av fisk förhoppningsvis.
              Discusred - är det inte du som har det där grymma karet i vardagsrummet??
              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

              Kommentar

              • Redbullen
                Användare
                • februari 2005
                • 734

                #52
                Ursprungligen postat av LN
                Fina bilder Redbullen. Dom sumbuna har käkat en hel del multisar. Hur många L. multifsciatus har du i byttan just nu?

                Betala in så kan du inte bara ladda i dina bilder direkt utan du får även fyra eminenta nummer av Ciklidbladet ( i folkmun även kallad världens bästa akvarietidning )
                Jag vet inte hur många dom är ..... kan vara runt 15-20 vuxna och 20 yngel kanske.
                Gick bort den del när KATTJ*VLEN pinkade på min akvariehanduk som låg uppe på karet *Morrar*

                Fick hem 35st snäckor för en vecka sen också så det är lite mer ös på dom nu, men jag är lite rädd för att mina bästa hannar strök med, så dom som finns nu får växa till sej lite.

                Japps det blir att sitta här nu och fixa de så man kan bli medlem nånstanns hehe..

                //Peter
                http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                Kommentar

                • Redbullen
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 734

                  #53
                  Ursprungligen postat av discusred
                  Sen när barnen hade växt upp sig till en femkrona cirka satte jag tillbaks barnen och föreldrarna i sällskapbaljan, härlig syn nu och se föreldrarna gå i karet med sina barn, även härligt och se hur dom växer.
                  Finns inget sötare än Discus i den storleken

                  //Peter
                  http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                  Kommentar

                  • discusred
                    Användare
                    • juni 2004
                    • 851

                    #54
                    Ursprungligen postat av LN
                    Nu blir man så där sugen igen.
                    Tanken är och har varit att leka av några par i lekakvarium. men fick ett bakslag precis när jag skulle köra igång några kar i mitt fiskerum "söderpärlan". Vatten skada gjorde att sugen tappades men om ett par månader så är nya kar fulla av fisk förhoppningsvis.
                    Discusred - är det inte du som har det där grymma karet i vardagsrummet??
                    Vet ej om du menar mitt, men jag har ett 1200 i vardagsrummet.
                    Här är en bild ifrån karet..

                    Kommentar

                    • Redbullen
                      Användare
                      • februari 2005
                      • 734

                      #55
                      Underbart kar !!

                      //Peter
                      http://www.zoonen.se/minzoon.asp?oid=810550

                      Kommentar

                      • discusred
                        Användare
                        • juni 2004
                        • 851

                        #56
                        Tackar Redbullen!

                        Kommentar

                        • LN
                          Användare
                          • december 2004
                          • 4744

                          #57
                          Precis det karet menade ja.
                          Vilket superakvarium helt enkelt.
                          Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                          Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                          Kommentar

                          • LN
                            Användare
                            • december 2004
                            • 4744

                            #58
                            Fyller på med lite nya bilder.
                            Först min Malasa hanne
                            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                            Kommentar

                            • LN
                              Användare
                              • december 2004
                              • 4744

                              #59
                              En till på en Malasa
                              Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                              Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                              Kommentar

                              • LN
                                Användare
                                • december 2004
                                • 4744

                                #60
                                Sajica hannen har blivit väldigt fet på sistone, han börjar t.o.m få en lite puckel på pannan. Kan bli så när man sätter i sig ett hundra tal ancistrusyngel
                                Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
                                Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...