total ciklid nybörjare behöver färg hjälp

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rassa

    #16
    men du,,nu var du väl lite dryg...enda anledningen till att förra ägaren tog bort honorna var för att denne inte ville ha yngel..jag ska ha kvar min aborre (vc10an) iallafall,,ingen lär ju vilja ha dom iallafall så dom får väl stanna..och vilka har dom jagat ihjäl?hmm..jag har 6 eldisar i samma kar och malar och alla lever så snäs på någon annan än en nybörjare

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #17
      Ursprungligen postat av rassa
      men du,,nu var du väl lite dryg...enda anledningen till att förra ägaren tog bort honorna var för att denne inte ville ha yngel..jag ska ha kvar min aborre (vc10an) iallafall,,ingen lär ju vilja ha dom iallafall så dom får väl stanna..och vilka har dom jagat ihjäl?hmm..jag har 6 eldisar i samma kar och malar och alla lever så snäs på någon annan än en nybörjare
      hehe =) han menade nog inget illa... han är väldigt saklig utan krussiduller bara =)
      Men oftast stämmer det som han säger men funkar det i ditt fall så är det kanon, bara o köra vidare isf =)
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • malawijanne
        Banned
        • november 2005
        • 3217

        #18
        Ursprungligen postat av deelay
        hehe =) han menade nog inget illa... han är väldigt saklig utan krussiduller bara =)
        Men oftast stämmer det som han säger men funkar det i ditt fall så är det kanon, bara o köra vidare isf =)
        tack deelay.
        jag menade inte att vara dryg och att snäsa åt dig.
        men jag ville bara ge dig ett gott råd, för att det är väldigt svårt att tillsätta fiskar till dom fiskarna som du nämde.
        och som nybörjare så ska man nog inte försöka att göra det. för man får oftast problem att dom stora hannarna jagar dom nya fiskarna.

        Kommentar

        • rassa

          #19
          jaha för det lät verkligen som du snäste,,ja visst det förstår jag ju att man inte ska,,planen var ju att spara milomon och sälja dom 3 övriga hannarna och skaffa en tjej till honom,men så blev det ju inte,,och som sagt,,jag har 6 eldisar i samma kar och ännu är ingen skadad eller uppäten.Så hoppas nu att det fortsätter så..jag har aldrig varit ciklid intresserad men nu har jag faktist upptäckt att dom är riktigt charmiga,,iallafall milomon .janne du är säkert trevlig,,det är lite lätt att missuppfatta folk så här på nätet

          Kommentar

          • Zaphi
            NCS Medlem
            • juli 2002
            • 5395

            #20
            Jag kan intyga att Janne är relativt trevlig
            www.viktorsundberg.se | www.naturfotokurser.se

            Kommentar

            • Falköping Andreas
              Användare
              • februari 2006
              • 1214

              #21
              Ursprungligen postat av Zaphi
              Jag kan intyga att Janne är relativt trevlig
              instämmer helt
              http://www.skovdeaf.se/

              Kommentar

              • Gäst

                #22
                Hello!

                Hej!
                Jag instämmer i kören om leasing its best in sweden,oh ja därför handlar jag där,Mvh Ann-Mari

                Kommentar

                • rassa

                  #23
                  hmm,,en gammal tråd det här..men malawaijanne har faktist rätt...skriver en annan tråd i forumet om det

                  Kommentar

                  Arbetssätt...