Möbelakvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svanvik
    Användare
    • september 2006
    • 90

    Möbelakvarium

    Vad rekommenderar ni för fabrikat på möbelakvarium. Skall inhandla ett på 150*50/60*50/60 och en vesäntlig faktor är finnichen. Har bara kunnat se Juwels varianter live men skulle vilje se andra alternativ och gärna höra andras synpunkter. Då detta skall stå som rumsavskiljare i vardagsrummet är frugans krav extra hårda...
  • Rhodebaert
    Användare
    • februari 2006
    • 557

    #2
    Bra fråga... med en sådan placering bör möbeln väl se bra ut från baksidan också?
    Det går alltid en senare buss.

    Kommentar

    • svanvik
      Användare
      • september 2006
      • 90

      #3
      Ja helst. Har dock planer på att täcka baksidan på själva akvariet med en spegel. Eventuellt får jag bygga upp en skiva som täcker baksidan på stället och då kanske det är lättast att låta den täcka baksidan också och sätta spegeln på skivan men det hade ju varit bra att slippa hela manövern med skivan.

      Ingen annan som löst motsvarande problem på något bra sätt?

      Kommentar

      • specmats
        Användare
        • december 2004
        • 3060

        #4
        ska oxå inhandla ett möbelakvarium snart och det lutar åt aqualife rena som ja hört är riktikt bra, lite snyggare än många andra fabrikat som påminner om 80-tals design-usch!, dock är det lite dyrare..
        Tropheus Duboisi halembe, so
        Melanochromis Auratus, vf
        Synodontis Petricola, odlade

        Akvarie-setup (Salt)

        Kommentar

        • calle-hallabro
          Användare
          • juli 2005
          • 303

          #5
          Jag skulle kontakta en som tillverkar fina möbelakvarium för att kunna få det som man vill ha det.

          Här är ett tips på en som gör väldigt fina till rimiga priser.


          //Calle
          **********
          En Mal idiot!
          www.goc.se

          Kommentar

          • malplacerad
            Användare
            • maj 2005
            • 877

            #6
            Ursprungligen postat av specmats
            ska oxå inhandla ett möbelakvarium snart och det lutar åt aqualife rena som ja hört är riktikt bra, lite snyggare än många andra fabrikat som påminner om 80-tals design-usch!, dock är det lite dyrare..
            Är inte renas kar mycket dyrare? =)
            Snygga är de dock utan tvekan.
            ||||

            Kommentar

            • Sven W
              Användare
              • oktober 2003
              • 157

              #7
              Jag har två Juwel-akvarier och är mycket nöjd med själva akvariet. Det man kan reta sig på rent estetiskt är att filtret är stort och klumpigt. Det är dock lättsköt och gör sitt jobb så det har fått bli kvar även om jag flyttat det.

              Själva möbeln är jag mindre imponerad av, även om den väl i och för sig OK. Ingen tittar ändå särskilt mycket på den när det finns ett akvarium som blickfång ovanpå. Till det ena akvariet har jag därför byggt en egen möbel som definitivt är stabilare och i mitt tycke också snyggare.
              /Sven

              Kommentar

              • deathdealer
                Användare
                • augusti 2004
                • 1639

                #8
                Aqua-stabil.....ELLER så går du till en möbelsnickare, väljer träslag själv, teak, pang-panga...eller vad du nu vill ha, dom fixar ALLT...kostar inte farligt mycket ska du veta, men det blir RIKTIGT snyggt!


                DD
                "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
                "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

                Kommentar

                • specmats
                  Användare
                  • december 2004
                  • 3060

                  #9
                  kolla in den här sidan! http://www.aquatem.fr/boutique.html dom gör snygga akvarium-inte den vanliga fula skiten! särskilt stilen separation och narval 1
                  Tropheus Duboisi halembe, so
                  Melanochromis Auratus, vf
                  Synodontis Petricola, odlade

                  Akvarie-setup (Salt)

                  Kommentar

                  • svanvik
                    Användare
                    • september 2006
                    • 90

                    #10
                    Ursprungligen postat av calle-hallabro
                    Jag skulle kontakta en som tillverkar fina möbelakvarium för att kunna få det som man vill ha det.

                    Här är ett tips på en som gör väldigt fina till rimiga priser.


                    //Calle
                    Tack för tippsen. Kan inte få upp mm-design sidan någon som har kontaktuppgifter? Finns det återförsäljare av Rena och/eller Gamme marine i Göteborgstrakten?

                    Kommentar

                    • calle-hallabro
                      Användare
                      • juli 2005
                      • 303

                      #11
                      Ursprungligen postat av svanvik
                      Tack för tippsen. Kan inte få upp mm-design sidan någon som har kontaktuppgifter? Finns det återförsäljare av Rena och/eller Gamme marine i Göteborgstrakten?
                      Konstigt att du inte får upp den, här funkar det utan problem.

                      MM Design Trä & Smide AB
                      Danska vägen 53 B
                      212 29 Malmö
                      Tfn: 040-14 00 41
                      Fax: 040-14 03 24
                      E-post: info@mm-design.se

                      Lycka till.

                      //Calle
                      **********
                      En Mal idiot!
                      www.goc.se

                      Kommentar

                      Arbetssätt...