Insug till ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne63
    NCS Medlem
    • augusti 2006
    • 157

    Insug till ytterfilter

    Efter att ha funderat fram och tillbaka så fastnade jag för ett Eheim 2028 till mitt nya 420 kar.

    Tyvärr är bänken konstruerad så att det finns plats för filter i bägge skåpen men sätter jag filtret i högra skåpet måste jag offra ett löstagbart hyllplan (det finns ingen möjlighet att sätta hyllplanet i det vänstra skåpet, korkat men sant). Eftersom man kan se den vänstra gaveln så tycker jag rent estetiskt att det vore bättre att ha tekniken i den hägra änden av karet.

    Jag har för mig att ha läst nånstans att när det gäller ytterfilter så kan (bör?) man ha längre slang på insuget än utblåset. Finns det något hinder för att placera filtret i vänster skåp, placera insug i höger ända av karet (dvs. dra en slang diagonalt tvärs över karet på baksidan) samt ha utblås på vänster sida (det sätter man ju så högt så det syns inte så mycket ändå)?
    Mvh Janne

    420, 110 , 620, 120 L SA
  • deathdealer
    Användare
    • augusti 2004
    • 1639

    #2
    Nej. det är inga problem!

    DD
    "- Kritiker är som enucker i ett harem. De vet hur det går till, det ser det varenda dag, men kan det inte själva!""
    "– frustra laborat qui omnibus placere studet" - Förgäves arbetar de som vill tillfredställa alla!

    Kommentar

    • janne63
      NCS Medlem
      • augusti 2006
      • 157

      #3
      Tack för det, deathdealer.
      Mvh Janne

      420, 110 , 620, 120 L SA

      Kommentar

      Arbetssätt...