Vinnare i fototävlingen september

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Christian Alfredsson
    NCS Medlem
    • april 2002
    • 4122

    #16
    Jag tycker det var jättetråkigt att bästa bilden (enligt mig) inte fick vinna. Kan tänka mig att det är svårt att hålla ordning på vem som tagit vilka kort när det finns två bra fotografer som delar kamera och kanske dator.
    Christian Alfredsson
    http://www.zoopet.com
    http://www.christianalfredsson.com

    Kommentar

    • Hank
      Användare
      • april 2002
      • 1321

      #17
      Tycker helt klart att denna var bäst:

      5:e plats, hmm.
      Får nog börja ta mitt ansvar och rösta
      /#378 Hank
      Zoonen:
      http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

      NCS medlemsbilder:
      http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

      Kommentar

      • Kalle-Maja
        Användare
        • december 2004
        • 1324

        #18
        Ursprungligen postat av Hank
        Tycker helt klart att denna var bäst:

        5:e plats, hmm.
        Får nog börja ta mitt ansvar och rösta
        Håller med. Inget ont om någon annans bild men jag tycker denna var ovanligt skön. Jag röstade dock, en 10:a på den och inga andra röster, men det verkar bara vara du och jag som har smak.

        Kommentar

        • Micke
          Användare
          • april 2002
          • 9579

          #19
          Ursprungligen postat av Hank
          Tycker helt klart att denna var bäst:

          5:e plats, hmm.
          Får nog börja ta mitt ansvar och rösta
          Jag tycker att vinnaren är en bättre troffebild .
          Enda sättet att få rättvisa vinnare i tävlingen är som du säger att så många som möjligt är med och röstar. Nu kan ju alla forummedlemmar rösta i fototävlingen, inte bara NCS-medlemmar som tidigare. Juryn består alltså i nuläget av 4000 personer!
          Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
          Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

          Kommentar

          • ozric
            Användare
            • mars 2004
            • 3187

            #20
            Ursprungligen postat av tege
            Grattis till Stefan Sjöberg för en kalasbild tycker jag.
            Samstämmer med det! Grats Stiffe!!
            "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
            c",)

            Kommentar

            • Hank
              Användare
              • april 2002
              • 1321

              #21
              Ursprungligen postat av Micke
              Jag tycker att vinnaren är en bättre troffebild
              Kan så vara, men jag gillar actionbilder, mer än perfekta "artbilder"
              (som självklart fyller sin funktion, t.ex i böcker, artregister mm.)
              /#378 Hank
              Zoonen:
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=76285

              NCS medlemsbilder:
              http://www.ciklid.se/medlemsbilder_f...20Persson'

              Kommentar

              • Micke
                Användare
                • april 2002
                • 9579

                #22
                Ursprungligen postat av Hank
                Kan så vara, men jag gillar actionbilder, mer än perfekta "artbilder"
                (som självklart fyller sin funktion, t.ex i böcker, artregister mm.)
                Jag gillar också actionbilder på fiskar som visar upp olika beteenden (slåss, leker, gräver etc). Det är inte särkskilt mycket action i något av de båda troffebilderna i denna omgången, vinnaren tycker jag är lite bättre tekniskt och bättre beskuren. Jag ser verkligen fram emot att det snart ska bli möjligt att kunna kommentera bilderna i tävlingen. Att få kritik på sina bilder för att kunna utvecklas som fotograf är en viktig del med fototävlingar. Ofta höjs nivån avsevärt i fototävlingar där man kan kommentera och diskutera bilderna.
                Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                Kommentar

                • tege
                  Användare
                  • februari 2005
                  • 2753

                  #23
                  Ursprungligen postat av Micke
                  Jag gillar också actionbilder på fiskar som visar upp olika beteenden (slåss, leker, gräver etc). Det är inte särkskilt mycket action i något av de båda troffebilderna i denna omgången, vinnaren tycker jag är lite bättre tekniskt och bättre beskuren. Jag ser verkligen fram emot att det snart ska bli möjligt att kunna kommentera bilderna i tävlingen. Att få kritik på sina bilder för att kunna utvecklas som fotograf är en viktig del med fototävlingar. Ofta höjs nivån avsevärt i fototävlingar där man kan kommentera och diskutera bilderna.
                  Visst är det kul om bilden säger mer än att det bara är en fisk rätt upp och ner, men bilden på den vinnande sk moorin är kompositionsmässigt perfekt men jag hittar liksom ingen skärpa i bilden och därför faller den. Då är bilden på dom båda Apistogrammerna skithärlig, tyvärr en massa suddigt grus ivägen som skulle beskurits bort.
                  Den nya vinnaren är kanske tråkig som bild men en skarp fisk med lugn bakgrund tycker jag talar för den som klar vinnare den här gången.
                  https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

                  Kommentar

                  • stiffe
                    Användare
                    • april 2002
                    • 953

                    #24
                    Har precis kommit hem från en veckas semester i Turkiet och inte haft någon som helst koll på turerna runt denna månads tävling.
                    Först blev jag så klart skit glad när jag såg att jag vunnit månadens tävling (som jag kämpat för sen tävlingen började men fallit på mållinjen ett par ggr)men sen läste jag i den här tråden på vilket sätt som jag vunnit och då byttes glädjen till stor besvikelse,för det är ju absolut inte så här som jag vill vinna.
                    Jag tycker att det är den bilden som vann från början som är den värdiga vinnaren och hoppas att tävlingsledningen tar sitt förnuft till fånga då det ju faktiskt var fotat av frugans hans.


                    Grattis till ett mycket bra foto Linda
                    mvh Stefan

                    Kommentar

                    • Robin
                      Användare
                      • januari 2003
                      • 4526

                      #25
                      Regler är regler...

                      Jag tycker att det är rättvist.
                      Om det skulle vara bilden som tävlade skulle man helt och hållet kunna strunta i vad Copyright och sånt heter... och då fallerar allt. Det är ju ändå kombinationen av fotograf och bild som tävlar. Inte bara fotograf - och heller inte bara bild.
                      Fotografen är deltagare - bilden är vapnet.

                      Spelar Arsenal under Barcas flagg, namn och kläder i engelska ligan blir det inte så bra.
                      Mvh
                      Robin

                      Kommentar

                      • Lutt
                        Användare
                        • oktober 2005
                        • 1919

                        #26
                        Ursprungligen postat av Robin
                        Regler är regler...

                        Jag tycker att det är rättvist.
                        Om det skulle vara bilden som tävlade skulle man helt och hållet kunna strunta i vad Copyright och sånt heter... och då fallerar allt. Det är ju ändå kombinationen av fotograf och bild som tävlar. Inte bara fotograf - och heller inte bara bild.
                        Fotografen är deltagare - bilden är vapnet.

                        Spelar Arsenal under Barcas flagg, namn och kläder i engelska ligan blir det inte så bra.
                        håller inte med dig i detta fallet är det ju samma lag som fotat.
                        skulle ändrat lite på din kommentar.

                        spelar arsenal med andra vals tröjan så blir vissa förvånade och andra ser det som en bagatell.

                        Det här fallet är inte så grovt så att det ska diskas det är ju fortfarande samma kamera och samma hushåll men jaja regler är regler...

                        Kommentar

                        • Zzzit
                          Användare
                          • januari 2006
                          • 253

                          #27
                          Tycker det hela är aningen töntigt!
                          Jag förmodar att de plåtar med samma kamera, så det hela är aningen överdrivet! Och jag tvivlar på att hon skulle anmäla honom för stöld av bild!
                          Men men, ställ upp med samma bild i rätt namn denna månaden så.....
                          Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

                          Kommentar

                          • Micke
                            Användare
                            • april 2002
                            • 9579

                            #28
                            Jag håller med om att det var tråkigt som det blev.

                            I fototävlingens regler finns bland annat följande två paragrafer:

                            * Endast NCS-medlemmar får skicka in foto till tävlingen.
                            * Du måste själv ha tagit fotot och äga upphovsrätten på det!

                            Antingen får man följa reglerna eller ändra dem. Om vi börjar tänja på dem blir det omöjligt med gränsdragning.

                            Det vi i styrelsen funderar på för att lösa problemet är om vi kan införa familjemedlemskap utan att det skapar allt för mycket adminstrativt arbete. Senast möjligheten till familjmedlemskap fanns var intresset obefintligt. Idag ser det lite annorlunda ut och kanske finns bättre förutsättningar nu.
                            Ciklider.se - En sida om Afrikanska ciklider
                            Kullafotografen.se - Blogg och fotogalleri

                            Kommentar

                            • Zzzit
                              Användare
                              • januari 2006
                              • 253

                              #29
                              Ok, om det hela föll på medlemskapet!
                              Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

                              Kommentar

                              • Robin
                                Användare
                                • januari 2003
                                • 4526

                                #30
                                Ursprungligen postat av Lutt
                                håller inte med dig i detta fallet är det ju samma lag som fotat.
                                skulle ändrat lite på din kommentar.

                                spelar arsenal med andra vals tröjan så blir vissa förvånade och andra ser det som en bagatell.

                                Det här fallet är inte så grovt så att det ska diskas det är ju fortfarande samma kamera och samma hushåll men jaja regler är regler...
                                Ok, kan hålla med om att liknelsen var lite luddig. Självklart skulle det vara att Barca spelade en match åt Arsenal i engelska ligan.
                                Mvh
                                Robin

                                Kommentar

                                Arbetssätt...