Någon som sett denna i verkligheten eller vet var man kan hitta den?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • janne63
    NCS Medlem
    • augusti 2006
    • 157

    Någon som sett denna i verkligheten eller vet var man kan hitta den?

    Såg denna oerhört vackra Leptosoma när jag letade på nätet. Har någon sett denna i verkligheten eller är det någon som vet var man kan hitta den i Sverige? Ska tydligen kallas för azuri violet....
    Mvh Janne

    420, 110 , 620, 120 L SA
  • Wilhelm
    Användare
    • april 2002
    • 9122

    #2
    Har inte sett den nånstans och är oxå sugen på att ha den i min burk.
    mvh Wilhelm

    "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


    www.linkopings-akvarieforening.net/
    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

    Kommentar

    • janne63
      NCS Medlem
      • augusti 2006
      • 157

      #3
      Ja, visst är den vacker? Jag är ju helt väck när det gäller importer men den borde väl finnas på någon importlista? Om inte annat borde den väl gå att hitta i Tyskland?
      Mvh Janne

      420, 110 , 620, 120 L SA

      Kommentar

      • MacedonianLion

        #4
        Hej, og undskyld jeg skriver på dansk men jeg tror i godt kan forstå, jeg fandt den fisk du søger i DK. kig her http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=46478297, med du skal være logget ind og betale for at se tel.nr.

        Kommentar

        • Cutekid
          Användare
          • januari 2003
          • 3368

          #5
          Inte samma fisk tyvärr!
          Carl

          Besök petrochromis.com´s forum:

          http://petrochromis.com/phpbb3/

          Kommentar

          • janne63
            NCS Medlem
            • augusti 2006
            • 157

            #6
            Ursprungligen postat av MacedonianLion
            Hej, og undskyld jeg skriver på dansk men jeg tror i godt kan forstå, jeg fandt den fisk du søger i DK. kig her http://www.dba.dk/asp/soegning/detai...nceid=46478297, med du skal være logget ind og betale for at se tel.nr.
            Ganska snygg den också, men inte riktigt samma tror jag.
            Mvh Janne

            420, 110 , 620, 120 L SA

            Kommentar

            • Byttorp
              Användare
              • november 2003
              • 1585

              #7
              Tjenare, skickar en hälsning fran Duisburg. Det ar inte samma fisk som gar under namnet Leptosoma Azuri Kekese?? För isafall har vi köpt ett gäng sadana idag.... Samt en massa annat skoj efter besök hos 3 olika affärer/grossister.

              I morrn bär det av till Discus mässan här i Duisburg.....eller som Richard just papekade...det är visst idag som den är....signar ut nu..klockan är 2.10....och natten är ung....

              /magnus
              Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
              Ordförande GCG

              Kommentar

              • janne63
                NCS Medlem
                • augusti 2006
                • 157

                #8
                Vet inte, jag har hittat någon som betecknas Cyprichromis Leptosoma "Kekese" som samtidigt listar Azuri Violet så dessa två är inte samma i alla fall. Men Azuri Kekese kanske är samma? Om det är samma så får man väl gratulera och är det inte sámma är den nog vacker ändå. Ni kan väl kolla närmare på fisken när ni kommer hem och jämföra med bilden?
                Mvh Janne

                420, 110 , 620, 120 L SA

                Kommentar

                Arbetssätt...