O Lithobates ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • deelay
    Användare
    • september 2002
    • 5394

    O Lithobates ?

    Fick denna som en O lithobates hona men jag tycker den aviker från alla andra honor jag har, dom har som exempel mörka prickar uppe vid ryggenans fäst... denna saknar dom helt plus att den ser aningen annorlunda ut imo, tänkte kolla om det bara e jag som tykcer den aviker lite eller om det finns medhåll på den punkten.
    http://www.aquariumstockholm.se/
  • Tingeling
    Användare
    • juli 2006
    • 176

    #2
    Håller med om fläckarna.
    Alla våra 9 honor har fläckar vid ryggfenan.

    Hur kan detta komma sig att denna inte har det?
    Är kanske inte så odlad lr så kanske hon är för odlad.? Ingen aning.
    Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
    Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
    Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

    Kommentar

    • deelay
      Användare
      • september 2002
      • 5394

      #3
      Ursprungligen postat av Tingeling
      Hur kan detta komma sig att denna inte har det?
      Är kanske inte så odlad lr så kanske hon är för odlad.? Ingen aning.
      Jag vet att dom sammtidigt hade denna fisken inne, dom kan ju ha plockat fel

      detta är iof en hane men den saknar punkterna på ryggen...
      http://www.aquariumstockholm.se/

      Kommentar

      • malplacerad
        Användare
        • maj 2005
        • 877

        #4
        En undran.

        Hanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?

        Snygg hane du länkade till.
        ||||

        Kommentar

        • Rovfisken
          Användare
          • april 2005
          • 178

          #5
          Ursprungligen postat av malplacerad
          Hanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?

          Snygg hane du länkade till.

          det är ju iförsig inte omöjligt, tex D.compressiceps honor finns ju i åtmindstonde 2 olika geografiska färger mm. ett enelt svar på frågan isånna fall. haha , men kan d vara så lätt...hmmmm
          Mina kar

          http://www.zoonen.com/perzoonen/galleri.asp?oid=345185&gid=356333

          Kommentar

          • deelay
            Användare
            • september 2002
            • 5394

            #6
            Ursprungligen postat av malplacerad
            Hanarna från de olika fångstplatserna ser ju olika ut i färgteckningen, kanske honorna också gör det?

            Snygg hane du länkade till.
            Klart honorna kan se olika ut i färteckningen men fläckarna är ju ett sätt att identifiera fisken, olika arter har ju olika fläckar så att säga... Hanen på länken ser ju ut att ha samma fläckar som honan på min bild, det va så jag tänkte.
            http://www.aquariumstockholm.se/

            Kommentar

            • malplacerad
              Användare
              • maj 2005
              • 877

              #7
              Ursprungligen postat av deelay
              Klart honorna kan se olika ut i färteckningen men fläckarna är ju ett sätt att identifiera fisken, olika arter har ju olika fläckar så att säga... Hanen på länken ser ju ut att ha samma fläckar som honan på min bild, det va så jag tänkte.
              Ok, nu hänger jag med, men då har du ju bra läge att köpa hanen du som ville ha nytt i karen =)
              ||||

              Kommentar

              • tezz
                Användare
                • februari 2006
                • 1069

                #8
                Ursprungligen postat av deelay
                Fick denna som en O lithobates hona men jag tycker den aviker från alla andra honor jag har, dom har som exempel mörka prickar uppe vid ryggenans fäst... denna saknar dom helt plus att den ser aningen annorlunda ut imo, tänkte kolla om det bara e jag som tykcer den aviker lite eller om det finns medhåll på den punkten.
                Tyker det ser ut som en lithobates hona min kan man se antydningar till ränder på om det är det som du menar med mörka prickar ska kolla in henne i morgon

                Kommentar

                • deelay
                  Användare
                  • september 2002
                  • 5394

                  #9
                  Ursprungligen postat av tezz
                  Tyker det ser ut som en lithobates hona min kan man se antydningar till ränder på om det är det som du menar med mörka prickar ska kolla in henne i morgon
                  Vad jag menar med mörka fläckar är dom på sidan och sedan 5st(tror jag) längs ryggfenans bas fast dom är mindre men denna hona saknar dom fläckarna helt.
                  http://www.aquariumstockholm.se/

                  Kommentar

                  • Zzzit
                    Användare
                    • januari 2006
                    • 253

                    #10
                    Om du kollar på ögonen så är det ingen tvekan! O. lithobates.
                    MEN, det finns ju flera varianter på den, och jag hade inte vågat mig på att avla på den om jag inte va 100! Jag tror att jag en gång fick med en red top bland mina ZR och det är ju kanske inte så lämpligt!
                    Malawi i 30 kar och ingen pool längre! []

                    Kommentar

                    • tezz
                      Användare
                      • februari 2006
                      • 1069

                      #11
                      Ursprungligen postat av deelay
                      Vad jag menar med mörka fläckar är dom på sidan och sedan 5st(tror jag) längs ryggfenans bas fast dom är mindre men denna hona saknar dom fläckarna helt.
                      Honorna brukar ha det gula sträcket som hanen fast tunnare
                      Några fläckar vid ryggfenans bas har inte min

                      Kommentar

                      • deelay
                        Användare
                        • september 2002
                        • 5394

                        #12
                        Ursprungligen postat av tezz
                        Honorna brukar ha det gula sträcket som hanen fast tunnare
                        Några fläckar vid ryggfenans bas har inte min
                        Låter ju bra att det finns en till me en hona utan fläckarna... kollade runt på massa honor i helgen och alla jag såg hade desvärre dessa fläckar... leker den får man spara kullen o titta på dom när dom vuxit upp, känns som enda utvägen. Skulle det va en annan fisk så kommer ju det att synas på avkomman isf.
                        http://www.aquariumstockholm.se/

                        Kommentar

                        Arbetssätt...