Ahli hane munruvar??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bedde
    Användare
    • maj 2006
    • 18

    Ahli hane munruvar??

    Min Ahli hane går och tuggar, hur i hela friden kan detta ske,har observerat detta i 2 dygn nu.
  • Pikkenix
    Användare
    • mars 2005
    • 254

    #2
    Hände något liknande för mig, en av mina aulonocaror "strawberry red" ruvade i ca. 5 dygn och är nästan 100 på att det är en hane.
    Jag började misstänka mina gökmalar men vet inte varför han fick för sig att tugga rommen istället för att bara käka upp det såfall.

    Vore intressant om någon har en teori om detta.
    Mvh
    Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

    Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

    Kommentar

    • Cutekid
      Användare
      • januari 2003
      • 3368

      #3
      Det händer ibland att unga hanar tuggar. Jag har haft en bemba hane som gick i ett par dygn och jag vet att Hagblom hade en murago hane som också tuggade.
      Carl

      Besök petrochromis.com´s forum:

      http://petrochromis.com/phpbb3/

      Kommentar

      • Pikkenix
        Användare
        • mars 2005
        • 254

        #4
        Ursprungligen postat av Cutekid
        Det händer ibland att unga hanar tuggar. Jag har haft en bemba hane som gick i ett par dygn och jag vet att Hagblom hade en murago hane som också tuggade.
        Finns det någon logisk förklaring till detta och vilken avkomma är det de tuggar på, rommen måste ju komma någonstans ifrån?
        Mvh
        Daniel Eriksson, aktivitetsansvarig i Jönköpings akvarieförening

        Söker du odlare i ditt närområde? Simma in på Fiskförmedlingen! (Nu även med Köp & Sälj-avdelning)

        Kommentar

        Arbetssätt...