Behöver lite tips angående Tanganyika ciklider.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kalle-Maja
    Användare
    • december 2004
    • 1324

    #16
    Jag har aldrig mätt nitrithalt men tror att den ska vara noll. Och att det är viktigt.

    Kommentar

    • rascal
      Användare
      • september 2006
      • 41

      #17
      det var nitrat jag kollade på, nitriten är "ok" enligt mina stickor


      var och köpte 10 st fullvuxna (säkert 10cm+) tropheus duboisi maswa nu... de har dock inte vant sig riktigt, men de ser bra ut... blått huvud etc..

      nu är frågan ifall jag skall köpa 10 ikola eller 5 till duboisi, kan väl vänta lite med det dock

      Kommentar

      • ozric
        Användare
        • mars 2004
        • 3187

        #18
        Jag skulle köpt 10 dubbar till (minst!) och haft i dem så snart som möjligt. Åtminstone innan de tio du redan har har acclimatiserat sig klart. Risken att det "smäller" om du tillför nya djur till en redan etablerad grupp ökar ju längre de gått ihop,enligt mig.
        "Varför ser du flisan i din broders öga när du inte ser bjälken i ditt eget?"
        c",)

        Kommentar

        • rascal
          Användare
          • september 2006
          • 41

          #19
          En fråga om leptosoma unita flourescent,

          är det bara jag som inbillar mig, eller har hanarna en mer "färgad" ryggfena?

          en av fiskarna spärrar upp den och börjar jaga de som inte har en färgad

          Kommentar

          • rascal
            Användare
            • september 2006
            • 41

            #20
            måste säga att jag är sjukt nöjd med mina duboisi iallafall, de är aktiva och helt tokiga i mat.

            så fort jag går i närheten av akvariumet så följer de efter en, sätter jag ett finger på akvariet så simmar de efter fingret ^^ antar dock att de äter tills de dör om det är möjligt

            när jag släppte i dessa 10 fick även de andra fiskarna fart och började simma runt i akvariet, men en av dubbarna beter sig lite konstigt, han/hon gömmer sig i en grotta hela tiden och jagar ut alla som kommer in i den.. fast han/hon kommer ut snabbt som fan om jag närmar mig akvariet och fightas även om maten.. varför? aja, är helt nöjd med gruppen iaf.. vore inte fel med 10 maswa till, men vet inte hur det skulle gå då dessa gått som en grupp ett tag innan (innan jag fick dem).. akvariet ser inte så "fyllt" ut just nu, som tidigare nämnt så simmar alla fiskar helst nära pumpen (tropheusarna tar dock lite simturer, men favoritplatsen är ändå där det INTE är strömmar från pumpen)

            Kommentar

            Arbetssätt...