A-sexuell?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Tingeling
    Användare
    • juli 2006
    • 176

    A-sexuell?

    Jag har just bevittnat ett konstigt beteende!
    Våran Cop. Trewavesae hona uppvisade sjukdomstecken och vi tog ur henne i ett litet medicin kar. Började medicineringen direkt och det har nu gått 3½ dag. Hon äter inte fortfarande men just i denna stund så leker hon av sig själv, äggröret är ute och hon kör hela parningsritualen för sig själv. De enda fiskarna som finns i det karet är hon själv och en liten 3 cm missbildad delfin som sällskap. Hon jagar bort delfinen och ställer sig under pumpen och parningsdansar. Hon är nu full med ägg i munnen just nu och det roliga är att vi har haft svårt att få lek på just dessa fina fiskar.

    Har aldrig bevittnat detta förut och det är för mig helt absurt och lite ironiskt faktiskt att detta händer.

    Förutom detta så såg jag i ett annat kar att vi har ca 7-10 sjuka fiskar till. Jag tror att det kan bero på vattenkvaliteen när det just nu är början på hösten.
    Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
    Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
    Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Vad för tecken visade de på sjukdom då? Äggstinna haplishonor brukar se lite mysko och svullna ut strax innan de skall lägga ägg, så det kanske var det som var sjukdomen?
    Tony Englund

    Kommentar

    • Tingeling
      Användare
      • juli 2006
      • 176

      #3
      Symptomen är att dom slutar äta , ställer sig någonstans på botten och gömmer sig. Vi har haft lek på dom men honan har då svalt. Då betedde hon sig inte så här heller. Man märker ju direkt när något är helt galet.
      Akvaristen är den petigaste och den största perfektionisten som finns.
      Jag kom. Jag såg. Jag köpte.
      Kom hem. Koppade i. Lämnade tillbaka

      Kommentar

      Arbetssätt...