flåsande Blåciklid

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roysan
    Användare
    • september 2006
    • 59

    flåsande Blåciklid

    --------------------------------------------------------------------------------

    Min Blåciklid hanne mår inte bra, han håller sig nära botten lite undangömd, flåsar, spänner upp fenorna, har vit avföring och ser allmänt blek ut.
    Han lekte och befruktade och vaktade yngel för någon vecka sen men alla yngel blev fiskmat, sen lekta han igen och befruktade så nu ligger det ägg här och väntar på att kläckas, kan det vara utmattning bara eller är han sjuk?
    Jag köpte fryst artemia idag som dom åt men jag vet inte om han redan var klen eller om han åt av det och blev dålig. Han har vit slemmig avföring.
    Scalarerna åt iaf och dom mår bra.
  • boojangels

    #2
    kan det var buksot!!

    Det lilla jag har lärt mig sedan jag började med ciklider så verkar det vara buksot, då jag har råkat ut för det nu 2-3 gånger och det tippset jag fick av min zoo handlare var att antingen ta ut och släng den sjuka fisken då han med all sannolikhet kommer att smitta dom andra eller att jag då behandlade det omgående.

    Jag har loosat 20-25 ciklider på grund av buksot skittråkit är det men dom verkar vara kännsliga för den åkomman. Hoppas att du hinner få bukt med det innan det drabbar fler skönheter

    Kommentar

    Arbetssätt...