Blompall gjord av speglar=innerfilter:-)

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Flipper
    Användare
    • mars 2005
    • 143

    Blompall gjord av speglar=innerfilter:-)

    Hej,

    Har nyss fått en blompall 23x23x40 gjord av speglar, som är ihopsatt med clips på kanterna.
    Om jag tar bort clips, kan man då silikona alltihop - frågan är håller silikonet på speglens baksida?
    Alternativt kan jag låta clips vara (det är ca 7mm mellanrum mellan alla sidor) så jag slipper borra hål för insuget och utblåset.
    In med pumphuvudet och blåmattan = 21 liter filterkapacitet låter inte dummt, eller?
    Har en liten AquaEl på 450 lit/h som ska orka driva filtret...hoppas jag...
  • Tony
    Användare
    • april 2002
    • 4594

    #2
    Det låter som ett vanskligt projekt. Ett sprillans nytt akvarium i den storleken bör du kunna köpa för max 150:- vilket jag tror är väl investerade pengar den dagen ditt spegel-filter går i bitar.
    Tony Englund

    Kommentar

    • Rhodebaert
      Användare
      • februari 2006
      • 557

      #3
      inne i akvariet gör det väl inte så mycket om filterlådan läcker eller var det jag som missuppfattade kanske?
      Det går alltid en senare buss.

      Kommentar

      • Flipper
        Användare
        • mars 2005
        • 143

        #4
        Glömde att nämna att tjockleken på speglarna är 4 mm och clips är rätt rejäla också...
        Senast redigerad av Flipper; 18 september 2006, 21:27.

        Kommentar

        • Tony
          Användare
          • april 2002
          • 4594

          #5
          Oj, jag missuppfattade och trodde det skulle vara utanför akvariet, sorry

          Men, jag skulle inte stoppa ner spegelglas i akvariet heller då man inte kan vara säker på vad "baksidan" innehåller.
          Tony Englund

          Kommentar

          Arbetssätt...